Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Sitval implantarà prompte línies sense cita prèvia en algunes estacions de les ITV

- Nuria Montes destaca que a finals de mes entrarà en funcionament una plataforma web de reserva i pagament de les cites prèvies i es reforçarà el call center de sol·licitud de cites
- Al juny entraran a treballar a les ITV de la Comunitat Valenciana 90 empleats fixos i 250 temporals per a poder oferir més servici
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, s’ha reunit en la seu de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) amb el president de l’Associació Valenciana de Consumidors (Avacu), Fernando Moner. En la reunió, la consellera ha informat que la Societat Valenciana d’Inspecció Tècnica de Vehicles (Sitval) posarà en marxa, en algunes estacions de les ITV, a manera de pla de xoc, una línia sense cita prèvia per a poder atendre els usuaris.
A més, Montes ha explicat que a la fi d’este mes de maig es posarà en funcionament una plataforma web, completament accessible, de reserva i pagament de les cites prèvies. Junt amb este servici es reforçarà el call center per a la recepció de telefonades de sol·licitud de cita prèvia a les estacions d’ITV.
La consellera hi ha afegit que, “com ja es va exposar, el pla de xoc consistix a dedicar una línia específica d’atenció per a aquelles persones usuàries que necessiten amb urgència passar la ITV per motius laborals quan el vehicle és la seua principal ferramenta de treball. D’esta manera es dona resposta al que reclamen les federacions i les associacions del transport de carretera i de viatgers més representatives de la Comunitat Valenciana davant la Generalitat. Posteriorment, la línia sense cita prèvia estarà disponible per al conjunt dels usuaris”.
Nuria Montes ha matisat que “amb estes mesures pretenem, d’una banda, agilitzar el servici i anar recuperant una situació de normalitat en l’atenció i, d’altra banda, evitar que es comenten fraus associats amb la reserva de cites falses via internet. Junt amb la caòtica situació heretada del Govern anterior, ens trobem amb una web d’‘anar per casa’ que està rebent constantment atacs informàtics”.
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha informat els representants dels consumidors que “al juny es realitzarà la contractació de 90 empleats fixos i de 250 nous inspectors temporals, que permetran tindre més hores i més línies per a atendre més cites a les estacions d’ITV i poder, d’esta manera, oferir més servici”.
Nuria Montes ha puntualitzat que “la caòtica situació que tenim ara no és nova. Els sindicats ja van advertir Sitval de les diverses problemàtiques sense que fora atés el que demanaven per l’anterior equip de govern, que durant dos anys no va fer pràcticament res per a organitzar la reversió del servici públic”.
A més, Montes ha conclòs afirmant que “és el Govern del president Carlos Mazón el que, en menys d’un any, està fent un enorme esforç per a organitzar este servici tan essencial per a la ciutadania i prestar l’atenció ràpida i de qualitat que s’espera en una estació d’ITV”.
Les adjudicacions del nou sistema informàtic i de l’atenció telefònica s’emmarquen en el pla de la Conselleria per a millorar notablement el sistema de gestió de cites. Es tracta d’uns aspectes molt rellevants, el procediment administratiu dels quals s’ha anat duent a terme alhora que es resolia el problema de l’equiparació salarial de tots els treballadors.
Finalment, Sitval i l’Ajuntament de Torrent han firmat recentment un protocol d’intencions per a construir una nova estació d’ITV en este municipi, que substituirà, abans que acabe la legislatura, la que ara funciona a Riba-roja. En esta mateixa línia, també s’ha firmat un nou contracte de lloguer per a garantir el servici de l’estació de Riba-roja mentres es construïx la de Torrent.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Consellera Nuria Montes
Consellera Nuria Montes