Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció turística

Turisme Comunitat Valenciana s’incorpora a la xarxa ‘Spain Oficina de congressos’ on es debat sobre el turisme de reunions i esdeveniments nacionals

23/05/2024
Turisme Comunitat Valenciana s’incorpora a la xarxa ‘Spain Oficina de congressos’ on es debat sobre el turisme de reunions i esdeveniments nacionals
  • La Generalitat s’unix per primera vegada a este organisme nacional com a membre observador per a tindre veu en els pròxims plans d’acció promocional i formativa en el producte MICE
  • Nuria Montes subratlla que “esta adhesió s’emmarca dins del reforç promocional que el Consell està destinant a este producte en 2024, amb una major participació en les principals cites del sector”

 

Turisme Comunitat Valenciana s’ha incorporat com a membre observador de ‘Spain Oficina de congressos’, una xarxa d’entitats d’àmbit nacional que agrupa en l’actualitat a 63 destinacions de congressos i que du a terme actuacions de promoció, formació i anàlisi del turisme de reunions, congressos i incentius, conegut com a MICE.

Així ho ha explicat la consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, que ha especificat que “la Generalitat s’adherix per primera vegada a este organisme nacional com a membre observador per a tindre veu en els pròxims plans d’acció en este producte”.

En este sentit, “tindrem l’oportunitat de participar en la planificació d’actuacions tant promocionals com formatives que puguen dur-se a terme en 2024 i al llarg dels pròxims anys”.

Esta adhesió s’ha fet pública en el marc de la celebració de la XVII Assemblea Anual de ‘Spain Oficina de congressos’ que ha acollit la ciutat de Sevilla els dies 22 i 23 de maig, i en la qual ha participat Turisme Comunitat Valenciana.

Per a la titular de Turisme “esta sol·licitud demostra l’interés del Consell per reforçar la promoció de la Comunitat Valenciana com a destinació de turisme d’incentius, reunions, congressos i esdeveniments”.

En esta línia, ha recordat que “durant este any, s’estan duent a terme diferents accions promocionals en les quals Turisme Comunitat Valenciana agrupa la representació dels diversos Convention Bureau de les tres províncies, a més d’associacions i empreses MICE valencianes”.

Estratègia promocional MICE 2024

Donat el potencial d’este producte a la Comunitat Valenciana, Turisme està reforçant l’estratègia promocional dirigida al turisme de reunions i congressos durant 2024. L’objectiu és consolidar i situar la destinació com a referent d’este sector, considerat com un element clau per a la desestacionalització turística i la diversificació de la demanda.

Per a això, entre les línies d’actuació de la Generalitat s’està fomentant la participació de la Comunitat Valenciana en les principals cites del sector i en els certàmens especialitzats en el producte MICE.

D’esta manera, a esta participació de Turisme CV en l’Assemblea Anual de ‘Spain Oficina de congressos’ de Sevilla, s’unirà la presentació d’este producte la setmana que ve a París. A més, el departament de Turisme també ha estat present enguany en les jornades MICE de Manchester i Leeds que es van celebrar el mes de febrer passat, i es vorà complementada durant este any amb la participació prevista en el major certamen MICE del Regne Unit, The Meeting Show, que tindrà lloc a Londres a la fi de juny, i que reunirà una bona part dels professionals MICE del país.

Així mateix, Turisme Comunitat Valenciana també es troba present enguany en les dos majors fires d’este sector a Europa, d’una banda, Imex, que va tindre lloc la setmana passada a la ciutat alemanya de Frankfurt i, d’altra banda, IBTM World, que se celebrarà al novembre a Barcelona. Certàmens als quals s’assistix amb espais on participen els diversos Convention Bureau de la Comunitat Valenciana, associacions i empreses del sector de les tres províncies.

De la mateixa manera, durant este any estan també previstos diversos viatges de familiarització d’operadors MICE per a donar a conéixer l’oferta de la Comunitat Valenciana a professionals de diferents mercats, com l’alemany, el neerlandés o el Sud-est Asiàtic, entre altres actuacions.

Finalment, assenyalar que esta estratègia promocional enfocada al producte MICE tindrà continuïtat en 2025, que entre altres accions programades destaca la celebració de la cimera SIR (Sustainability is Responsibility), el congrés anual de sostenibilitat organitzat per l’associació d’operadors turístics americans USTOA per a fomentar pràctiques sostenibles en la indústria del turisme, i que acollirà la ciutat de València.

 

Galeria d'imatges