Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Transport públic

FGV reunix el Comité de Participació de Clients d’Alacant per a analitzar propostes relatives al servici i presentar noves actuacions

15/06/2024
Comité Participación Clientes TRAM
  • El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en la qual participen entitats i usuaris habituals de TRAM d’Alacant
  • En la reunió s’han donat a conéixer les obres que es duen a terme per a completar la modernització de la línia 9 i el projecte de la futura Estació Central

 

Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha celebrat una reunió del Comité de Participació de Clients de TRAM d’Alacant per a fer balanç del servici que es presta de manera habitual i presentar els nous projectes previstos.

La reunió ha comptat amb la presència del director gerent d’FGV, Alfonso Novo, i de diferents entitats i persones usuàries habituals dels servicis de TRAM d’Alacant.

En la primera part de la reunió s’han analitzat els resultats de les enquestes de l’índex de satisfacció del client (ISC), elaborades en TRAM d’Alacant. Estos estudis permeten conéixer l’opinió dels usuaris i la seua valoració que en 2023 va aconseguir 8,70 punts sobre 10.

També s’han donat a conéixer els servicis especials de Fogueres, així com el servici nocturn del Tramnochador previst per a enguany.

En l’apartat de projectes s’ha informat de les obres de modernització de línia 9 (Benidorm-Dénia) que conclouran al final d’este mateix any.

Al seu torn, s’ha presentat el projecte de l’Estació Central del TRAM, les obres del qual començaran abans de final d’any.

En estes sessions de treball participen usuaris habituals i representants de diferents entitats de València i Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servici de transport ferroviari que oferix FGV.

L’eix principal de la reunió ha sigut els mitjans necessaris per a garantir la major autonomia possible i avançar cap a la consecució de l’accessibilitat universal. En este sentit, s’ha anunciat que s’ha completat la instal·lació del sistema Navilens per a persones amb discapacitat.

Com funciona el Comité

El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de quinze membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat en el qual, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre més compromís i complicitat.

La composició del Comité està obert a entitats que participen en funció del contingut o l’orde del dia. En esta ocasió han assistit representants d’Once, Fesord, Universitat Miguel Hernández, Cocemfe, Asociación Vecinos El Cabo, Tyrius, Avacu i tres usuaris habituals del servici de TRAM d’Alacant.

Per part d’FGV, els temes que es proposen s’extrauen del conjunt de reclamacions i suggeriments que es gestionen en l’empresa, els esmentats informes de satisfacció del client, les enquestes i sondejos demoscòpics, o els temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.

Galeria d'imatges