Presidència

El Consell impulsa una borsa de treball del personal funcionari de l’Administració local amb habilitació nacional a la província de Castelló

21/06/2024
  • La Generalitat destina 30.000 euros a les actuacions previstes en el conveni amb el Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de la Província de Castelló
  • Els ajuntaments que per vacant, absències prolongades o baixes de llarga duració no disposen de personal funcionari de l’Administració local poden recórrer a la borsa de treball creada a este efecte

El Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre Presidència de la Generalitat i el Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local (Cosital) de la Província de Castelló que permetrà impulsar la creació d’una borsa de treball per a personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, així com accions de formació per a este col·lectiu professional.

En este sentit, la Generalitat destina 30.000 euros als gastos derivats de la participació de Cosital en la creació d’esta borsa, gestionada per la Direcció General d’Administració Local, en la qual s’inscriurà voluntàriament el personal funcionari interessat a exercir les seues funcions de manera temporal en municipis amb llocs vacants i problemes de gestió.

Al seu torn, esta col·laboració preveu el finançament d’accions formatives destinades al personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional organitzades per Cosital. D’esta manera, s’impartiran formacions relacionades amb l’organització i el funcionament municipal; competències relacionades amb l’àmbit local; contractació; urbanisme i medi ambient, i gestió pressupostària, entre altres matèries.

També es preveu la col·laboració per a l’impuls de les relacions institucionals de Cosital Castelló amb altres agents, activitats que reforcen les relacions entre els membres del col·lectiu, així com divulgació de les seues funcions, activitats i altres assumptes relacionats amb el règim local.

Cobertura de vacants

Les entitats locals que, per vacant, absències prolongades o baixes de llarga duració no disposen de personal funcionari de l’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, i es troben davant de greus problemes de gestió que impedixen el seu funcionament normal, poden sol·licitar a la Direcció General d’Administració Local fer ús de la borsa d’ocupació per a la prestació puntual dels seus servicis professionals, d’acord amb l’article 48 del Decret 92/2021.

En esta llista, que està oberta a totes les subescales i categories, figuren aquells funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter nacional que expressament han decidit incorporar-s’hi. La crida es realitza per orde de puntuació de mèrits, ateses, en tot cas, amb caràcter preferent la subescala i la categoria corresponents al lloc a ocupar.

Per a la formalització d’esta llista, la Generalitat pot comptar amb la col·laboració de les associacions professionals més representatives d’este personal, com és el cas del Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de la Província de Castelló.