Detalle nota de prensa - Comunica GVA
FGV reunix el Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a analitzar el servici i presentar noves actuacions i iniciatives

- El director gerent, Alfonso Novo, ha assistit a la trobada en el qual participen entitats i usuaris habituals
- En la reunió s’ha tractat la continuïtat dels avantatges per a promocionar l’ús del transport públic i qüestions relatives a accessibilitat
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) ha celebrat la reunió del Comité de Participació de Clients de Metrovalencia per a fer balanç del servici que es presta de manera habitual i presentar noves actuacions i iniciatives.
La reunió ha comptat amb la presència del director gerent d’FGV, Alfonso Novo, i de diferents entitats i persones usuàries habituals dels servicis de metro i tramvia.
En la primera part de la reunió s’han analitzat els resultats de les enquestes de l’índex de satisfacció del client (ISC), elaborades en Metrovalencia. Estos estudis permeten conéixer l’opinió dels usuaris i la seua valoració, que en 2023 va aconseguir 8,16 punts sobre 10.
Un dels principals aspectes abordats ha sigut la pròrroga d’altres sis mesos del descompte del 50 % en els bons, abonaments i títols multiviatge en el transport públic autonòmic i l’ampliació de la validesa de l’Abonament Jove Gratuït, en este cas fins al pròxim 31 de desembre.
En la mateixa reunió, i com a part de les accions que desenvolupa l’empresa per a millorar les condicions d’accessibilitat del servici, s’ha anunciat que s’ha completat la instal·lació del sistema Navilens per a persones amb discapacitat.
Al seu torn, com a part de l’orde del dia es va anunciar que al llarg d’enguany l’empresa pública celebrarà amb diferents iniciatives el 30 aniversari del tramvia de València, en servici des del 21 de maig de 1994.
A la reunió van assistir Amics de la Gent Major; AVACU; Universitat de València -Estudi General; Creu Roja; Plataforma del Voluntariat; CERMI; Associació de Comerciants del Centre Històric de València; i l’Associació Valenciana d’Ames de Casa i Consumidors Tyrius, juntament amb tres usuaris habituals de Metrovalencia.
Com funciona el Comité
En estes sessions de treball participen usuaris habituals i representants de diferents entitats de València i Alacant per a analitzar i debatre sobre qüestions del servici de transport ferroviari que oferix FGV.
El Comité de Participació de Clients està format per un màxim de 15 membres i funciona com a grup de treball, assessorament i debat en el qual, amb un orde del dia previ, es promou una interacció entre empresa i clients per a tindre més compromís i complicitat.
Per part d’FGV, els temes que es proposen s’extrauen del conjunt de reclamacions i suggeriments que es gestionen en l’empresa, els esmentats informes de satisfacció del client, les enquestes i sondejos demoscòpics, o els temes que, dins dels objectius i accions de l’empresa, interessa exposar a debat.