Justícia i Interior

La plataforma del telèfon d’emergències 1·1·2 integra l’Autoritat Portuària de Castelló en el seu sistema de coordinació i comunicacions

26/06/2024
La plataforma del telèfon d’emergències 1·1·2 integra l’Autoritat Portuària de Castelló en el seu sistema de coordinació i comunicacions
  • S’eleven a 123 les agències adherides a esta plataforma i que desenvolupen la seua labor en l’àmbit de la seguretat i les emergències
  • La consellera de Justícia i Interior afirma que esta integració “és fonamental per a garantir una resposta ràpida dels servicis d’emergència”

 

La plataforma del telèfon d’Emergències 1·1·2 Comunitat Valenciana ha integrat este dimarts l’Autoritat Portuària de Castelló en el seu sistema CoordCom G5, que permet la gestió integral d’emergències i comunicacions entre totes les agències integrades durant l’atenció d’una emergència.

Amb la inclusió de l’Autoritat Portuària de Castelló s’eleven a 123 les agències integrades en la plataforma esmentada, 22 de la província de Castelló, 54 de València, 40 d’Alacant i 7 de caràcter autonòmic. Estan inclosos els tres consorcis provincials de bombers; bombers municipals de les tres capitals de província; diferents cossos de policies locals; la Unitat Militar d’Emergències; Guàrdia Civil, Policia de la Generalitat, Cos Nacional de Policia, Salvament Marítim, així com centrals de Prevenció d’Incendis, entre altres.

Les agències integrades són els organismes d’emergències i seguretat, així com les institucions que tenen relació operativa amb el servici 1·1·2 Comunitat Valenciana bé per les seues competències o per ser titulars d’instal·lacions sotmeses a riscos específics.

Estos organismes compartixen sistema de gestió amb el servici 1·1·2 Comunitat Valenciana, de tal manera que la transmissió dels incidents gestionats després de la recepció de la telefonada d’emergència es fa de manera telemàtica i, així, s’aconseguix una major rapidesa en l’enviament de les dades, ja que es poden dirigir simultàniament a diversos destinataris i de manera automàtica.

Este sistema permet que les dades de l’incident, en entrar en el servici destinatari, ja formen part d’un programa informàtic, i no siga necessari teclejar-los en el programa. En cas d’ampliació o modificació de les dades de l’incident, això es reflectix en totes les terminals en temps real.

La consellera de Justícia i Interior, Elisa Núñez, ha destacat que esta integració “permet el seguiment multidisciplinari de l’incident: és a dir, les dades aportades per cada servici es reflectixen, no solament en la seua terminal, sinó també en la de la resta dels operatius”. I ha afegit que l’adhesió de totes les agències en el sistema 1·1·2 “és fonamental per a garantir una resposta ràpida dels servicis d’emergència i reforça la gestió eficaç dels recursos per a aconseguir la millor coordinació entre tots els possibles intervinents”.

Sistema CoordCom de gestió d’emergències

Respecte al sistema CoordCom G5, la titular d’Interior ha explicat que “permet la gestió integral d’emergències i comunicacions entre totes les agències integrades durant l’atenció d’una emergència”. A més, “possibilita compartir tota la informació i recursos de la plataforma tecnològica del telèfon únic 1·1·2 amb tots els cossos i organismes que hi intervenen”, ha afegit.

Galeria d'imatges