Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Comerç reafirma el seu compromís amb la revitalització dels mercats municipals com a dinamitzadors de l’economia, l’ocupació i el teixit social

- Uns 60 tècnics de comerç de tota la Comunitat Valenciana participen en una jornada de formació coorganitzada per Confemercats i ATECO amb el suport de la Direcció General de Comerç
- Maribel Sáez destaca que entre els reptes de futur dels mercats està “connectar amb els nous clients i els seus hàbits de consum i adaptar la seua oferta a l’entorn més immediat”
La directora general de Comerç, Artesania i Consum, Maribel Sáez, ha reafirmat el compromís del seu departament, dependent de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme que dirigix Nuria Montes, amb la revitalització dels mercats municipals com a dinamitzadors de l’economia, l’ocupació i les relacions socials, sobretot en les localitats xicotetes.
“Els mercats són sobretot persones”, ha afirmat Sáez. “La proximitat i el tracte dels comerciants i l’ambient tan característic i singular que els caracteritza els ha convertit en espais únics, amb gran capacitat per a dinamitzar comercialment i socialment l’entorn en el qual se situen”.
En este sentit, la directora general ha recordat que “a la Comunitat Valenciana hi ha 149 mercats municipals amb una oferta de 4.244 parades, al capdavant de les quals es troben aproximadament 6.000 persones, treballadors i comerciants, que exercixen esta modalitat de venda”.
Maribel Sáez ha fet estes declaracions durant la inauguració d’una jornada de formació coorganitzada per Confemercats, l’organització empresarial que agrupa pimes i persones autònomes del sector del comerç, i ATECOM, l’associació professional de tècnics de comerç local de la Comunitat Valenciana.
A esta jornada tècnica, que s’ha desenvolupat en el Mercat Central de València, han assistit uns 60 tècnics de comerç de tota la Comunitat Valenciana, especialment els dels municipis que integren la Xarxa d’Agències per al Foment de la Innovació Comercial (AFIC), que coordina la Direcció General en col·laboració amb les administracions locals.
Reptes de futur
Pel que fa als reptes de futur, Maribel Sáez ha destacat que els mercats tenen per davant, com a format tradicional de comerç físic, “la necessitat d’atraure nous segments i perfils de compradors, especialment els jóvens, desconnectats d’estos pels seus estils de vida”, però als quals es pot seduir mitjançant l’oferta de productes saludables, pròxims i de qualitat, i mitjançant servicis i horaris més adequats.
“Els mercats han d’adequar l’oferta comercial a les noves demandes i tendències de consum”, hi ha afegit la directora general, per a qui “cada mercat ha d’estudiar la reordenació de la seua oferta per a adaptar-la al seu entorn”.
Entre les iniciatives programades per a rellançar l’activitat dels mercats municipals, s’hi continua treballant en l’elaboració d’un calendari promocional que està previst llançar a partir de l’1 de gener de 2025, en el qual s’inclouran totes les activitats que estos mercats organitzen al llarg de l’any.
Les llars valencianes van destinar 8.743 milions d’euros a la compra d’alimentació. El 2,2 % d’este gasto es va realitzar en mercats i places (mercats municipals fixos de proveïments). Esta quota varia en funció del tipus de producte adquirit. En alimentació fresca la quota de mercat dels mercats ascendix al 4,5 %.