Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Indústria anuncia un pla director de la mobilitat elèctrica de la Comunitat Valenciana
- El secretari autonòmic d’Indústria detalla que es basarà en set eixos i establirà “objectius concrets i molt ambiciosos, fruit d’una aposta real i verdadera pels vehicles elèctrics”
- Ivace+i ha destinat fins ara 63 milions d’euros per a donar suport a la compra de més de 12.000 cotxes i 5.000 punts de recàrrega elèctrics
El secretari autonòmic d’Indústria, Comerç i Consum, Felipe Carrasco, ha anunciat un pla director de la mobilitat elèctrica de la Comunitat Valenciana, que es desenvoluparà en el marc del grup de treball que s’ha constituït en la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme que dirigix Nuria Montes.
Este grup de treball, ha explicat Carrasco, compta amb la participació conjunta de diverses àrees de la Conselleria d’Indústria i és conseqüència de l’aposta “decidida i real” del Consell per aconseguir una mobilitat basada en tecnologies netes.
El secretari autonòmic ha participat en la jornada de l’Associació Valenciana del Vehicle Elèctric (AVVE), on ha subratllat la necessitat d’una mobilitat sostenible, ja que el transport representa el 40 % de tot el consum energètic de la Comunitat Valenciana, amb l’agreujant que la gran majoria procedix de derivats del petroli.
Carrasco ha apuntat que el Pla director “es basa en set eixos d’actuació fonamentals, que comprendran de manera integral les accions necessàries per a la implantació massiva i efectiva de la mobilitat elèctrica a la Comunitat Valenciana”.
Per això, el primer eix serà l’establiment d’objectius concrets i ambiciosos per a 2025 i 2030, ja que, segons el parer de Carrasco, “els establits per l’anterior Govern eren clarament insuficients i ja han sigut superats amb escreix, en nombre de vehicles i punts de recàrrega”.
Cal recordar que, actualment, la Comunitat Valenciana disposa de 767 punts de recàrrega ràpida i 1.880 de semiràpida d’ús públic, i que, a través d’Ivace+i, en el marc del programa Moves, ja s’ha proporcionat suport a la compra de més de 12.000 vehicles i 5.000 punts de recàrrega, per a la qual cosa han destinat 63 milions d’euros.
En este sentit, ha lamentat que la nova ampliació del programa Moves, anunciada pel Govern central, s’ha realitzat “sense consensuar amb les autonomies i sense una comunicació prèvia, quan som les comunitats autònomes les que fem tota la gestió d’este programa”.
A això s’afig el fet que “no s’establix una ampliació del termini que tenim les autonomies de justificació de les ajudes davant del Ministeri, la qual cosa impedix una correcta previsió, planificació i dotació de recursos per a atendre el programa de manera eficient”.
El Pla director, segons Carrasco, treballarà “en una adequada senyalització que en l’actualitat és inexistent, que permeta identificar correctament els llocs on es pot realitzar la càrrega de vehicles”, hi ha afegit.
A més, ha indicat, s’està estudiant la possibilitat d’implantar un ‘pla renove’ a la Comunitat, per a la qual cosa s’està realitzant un exercici de benchmarking en altres autonomies per a conéixer el seu funcionament i els resultats. Junt amb això, un altre eix del Pla director serà el desenvolupament d’un pla específic d’implantació i desenvolupament de punts de recàrrega en la mateixa Generalitat.
Un altre eix essencial s’articula entorn de l’agilització i simplificació dels procediments, tant a escala local com autonòmica, per a dotar de més rapidesa la instal·lació de nous punts de recàrrega. També es redissenyaran les ajudes amb l’objectiu, tal com ha explicat Carrasco, “de donar cabuda a l’ecosistema de la mobilitat elèctrica”, ja que són “els majors coneixedors del sector i la seua participació és necessària i bàsica en el redisseny de les ajudes perquè siguen realment efectives”.
Finalment, el secretari autonòmic ha afirmat que s’estudiaran les millors alternatives en el desenvolupament i l’adopció de programari i aplicacions que permeten conéixer la ubicació dels punts de recàrrega existents i milloren el pagament de la recàrrega.