Vicepresidència Primera i Conselleria de Cultura i Esport
Educació creativa

El Consorci de Museus obri una nova convocatòria de projectes que vinculen art i escola en els centres d’educació pública de la Comunitat Valenciana

06/07/2024
El Consorci de Museus obri una nova convocatòria de projectes que vinculen art i escola en els centres d’educació pública de la Comunitat Valenciana
  • El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) ha duplicat els recursos per a arribar el pròxim curs a més d’un centenar de col·legis
  • Els centres públics d’Infantil, Primària i Secundària poden presentar les seues sol·licituds fins al pròxim 6 de setembre

 

El Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV) ha obert una nova convocatòria per a projectes que vinculen art i escola destinada a centres d’educació pública de la Comunitat Valenciana.

Els centres poden fins al pròxim 6 de setembre presentar les seues sol·licituds a esta convocatòria emmarcada en el projecte Planea, la xarxa de centres educatius, agents i institucions culturals que es compromet a implementar les pràctiques artístiques a l’escola pública de manera transversal, a través de compartir projectes i del repartiment de material i caixes de recursos en els centres.

La iniciativa Planea està impulsada per la Fundació Daniel i Nina Carasso i s’articula a escala nacional a través de la mediació en diferents comunitats. En el cas de la Comunitat Valenciana, està coordinada pel Programa experimental de mediació i educació (Permea) a través del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana.

Mitjançant esta línia de treball, el CMCV ha arribat a 51 centres educatius públics de la Comunitat Valenciana durant el passat curs escolar i, per al pròxim exercici 2024-2025, ha ampliat els recursos amb l’objectiu d’arribar a més del doble de centres i aconseguir un total de 124.

Segons el gerent-director del CMCV, Nicolás Bugeda, “els centres educatius tenen la important missió d’oferir ferramentes de coneixement als xiquets i adolescents per a desenvolupar les seues capacitats creatives”.

En este sentit, ha assenyalat que l’art és “sense dubte, un vehicle fonamental per al seu creixement intel·lectual i personal i, per este motiu, hem decidit augmentar els recursos per al curs 2024-2025 i poder arribar a molts més centres”.

Mòbils, naturalesa o art sonor

Les propostes per al pròxim curs per a vincular art i escola s’articulen en temes tan variats com l’ús de telèfons mòbils en l’adolescència, la naturalesa o l’art sonor.

Així, ‘100 anys per a un bosc de 100 anys’ és el títol de la proposta de Forestería Urbana de València (FUV), que posaran en pràctica els docents d’Educació Primària. S’endinsa en el món dels arbres com un element viu no humà, amb implicacions socials, polítiques, poètiques i simbòliques amb el qual totes les persones es relacionen de manera col·lectiva i personal.

Per la seua part, ‘Adolescència mòbil’, de Julián Barón, explora la relació entre adolescents i els seus telèfons mòbils utilitzant la creativitat i el diàleg grupal. A partir de la vulnerabilitat juvenil en un món digital en constant canvi, oferix un espai per a l’expressió lliure i autèntica.

‘So del fang’, de Gemma Luz Bosch, acosta l’alumnat a l’art sonor a través de jocs que fomenten l’escolta activa i oferixen noves maneres de percebre el nostre entorn.

‘Atles de l’aire’, de Rotor Studio, va dirigida a alumnat de Secundària per a entendre el repte de la salut dia a dia en els entorns urbans, contaminats i condicionats per l’acció humana.

‘Escola del gargot’, de Martín López Lam, convida els més xicotets a deixar-se portar pels traços sense sentit i les taques per a imaginar les històries que ahí ocorren i fomentar la imaginació.

‘Odiseamix’, d’Ana Ramírez (Jade Tansa), convida els adolescents a convertir-se en DJ i elaborar un mix de cançons relacionades amb una temàtica determinada.

 

Galeria d'imatges