Hisenda, Economia i Administració Pública

Els servicis d’assistència al contribuent de la Generalitat atenen un total de 24.877 rendes durant la campanya de l’IRPF

10/07/2024
Els servicis d’assistència al contribuent de la Generalitat atenen un total de 24.877 rendes durant la campanya de l’IRPF
  • Gràcies a l’ampliació dels punts d’atenció presencial en tota la Comunitat Valenciana s’han oferit 16.674 cites, de les quals es van sol·licitar 13.906, un 8,77 % més
  • S’han presentat 8.228 rendes a través de l’assistència telefònica, 12.715 a través de l’atenció presencial i 3.934 corresponen a persones tutelades de la Generalitat

 

El nombre total de declaracions presentades durant la campanya de la declaració de l’impost sobre la renda de les persones físiques (IRPF) de 2023 a través dels servicis d’assistència al contribuent prestats per la Generalitat s’ha situat en un total de 24.877 declaracions.

Estes xifres són fruit del compromís de l’administració tributària valenciana per a atendre i assistir els ciutadans en la campanya d’este impost, segons destaca la consellera d’Hisenda, Ruth Merino. Mostra d’eixe compromís ha sigut l’ampliació a 68 punts d’atenció presencial en la campanya d’enguany.

“Mai el servici d’atenció presencial havia sigut present en tants llocs de la Comunitat Valenciana. Gràcies a això, s’han pogut oferir 16.674 cites de les quals se’n van sol·licitar 13.906, un 8,77 % més que en la campanya de l’any anterior”, ha assenyalat la consellera d’Hisenda.

En l’atenció presencial, que va tindre lloc entre els dies 3 de juny i 1 de juliol, el nombre total de rendes presentades a través dels servicis d’assistència prestats per l’Agència Tributària Valenciana (ATV) i les oficines liquidadores valencianes una vegada depurades les xifres ha sigut de 12.715 declaracions.

En paral·lel, les presentacions fetes directament per la mateixa ciutadania a través de la seu electrònica de l’Agència Estatal d’Administració Tributària (AEAT) continuen en augment. Quasi el 92 % de totes les declaracions a Espanya s’han fet per internet, un 4,3% més que en la campanya de l’any anterior.

Quant a l’atenció telefònica desenvolupada pel personal de l’ATV durant el mes de maig a través del pla ‘Li Telefonem’, es van presentar un total de 8.228 declaracions, la qual cosa suposa una mitjana de 433 rendes per cada dia de maig.

En últim lloc, i igual que en anys anteriors, l’ATV ha col·laborat amb l’Institut Valencià de Servicis Socials (IVASS) per a la presentació i accés a les dades fiscals de les persones tutelades de la Generalitat. Fruit d’eixa col·laboració, s’han presentat un total de 3.934 declaracions, la qual cosa suposa un increment del 4,4 % respecte a l’any anterior.

Galeria d'imatges