Visor detalle nota de prensa

Presidència

L’entrada en vigor del Decret llei de simplificació accelera el procés de modernització de l’Administració valenciana

16/07/2024
  • La tramitació com a projecte de llei es durà a terme pel procediment d’urgència, la qual cosa implica un tractament accelerat i prioritari per part de les Corts Valencianes
  • El director general de Simplificació Administrativa destaca que esta via permetrà “una ràpida adaptació i perfeccionament del text, en benefici de tots els ciutadans”
  • El Decret llei de simplificació administrativa de la Generalitat té com a objectiu millorar l’accés de la ciutadania als servicis públics i eliminar càrregues administratives

 

Les mesures de caràcter extraordinari i urgent destinades a promoure la millora dels processos administratius i impulsar el desenvolupament econòmic i social de la Comunitat Valenciana que establix el Decret llei de simplificació continuaran vigents, encara que siga tramitat com a projecte de llei, segons ha explicat el director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega.

El Ple de les Corts Valencianes ha convalidat el Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa de la Generalitat. D’esta manera, ha assenyalat el director general, “s’assegura la seua plena vigència i esta convalidació garantix que les mesures i disposicions incloses en el decret llei continuen sent efectives i aplicables en la Comunitat Valenciana.”

Així mateix, ha assenyalat que “durant la sessió plenària, a més de la convalidació, s’ha acordat que el decret llei es tramite com a projecte de llei”. Per al director general, “esta decisió permetrà un debat més detallat i la possibilitat d’introduir modificacions i millores en el text original. No obstant això, és important destacar que, mentres es fa este procés legislatiu, el decret llei convalidat roman en vigor i continua tenint força de llei”.

La tramitació com a projecte de llei es durà a terme pel procediment d’urgència, la qual cosa implica un tractament accelerat i prioritari per part de les Corts Valencianes. “Este procediment permetrà una ràpida adaptació i perfeccionament del text, en benefici de tots els ciutadans”, ha indicat Ortega.

El Consell agraïx la col·laboració i el treball dels grups parlamentaris en este procés i reitera el seu compromís amb la transparència i l’eficiència en la implementació de polítiques públiques que afavorisquen el desenvolupament i benestar de la Comunitat Valenciana.

Millorar l’accés als servicis públics

El Decret llei de simplificació administrativa de la Generalitat té com a objectiu millorar l’accés de la ciutadania als servicis públics i eliminar càrregues administratives que limiten el desenvolupament econòmic i social a la Comunitat Valenciana.

D’esta manera, com el mateix decret llei assenyala, la millora i simplificació dels processos administratius permetrà atraure més inversions, dinamitzar el mercat immobiliari i millorar l’accés a la vivenda, i d’esta manera contribuir al benestar general de la societat.

El decret llei elimina o modifica 29 lleis, 37 decrets, 8 ordes i més de 500 articles vigents que llastren la tramitació administrativa i que han sigut identificats després d’un procés en el qual han participat el sector empresarial, els col·legis professionals, les entitats locals i la ciutadania en general.

Entre les mesures introduïdes destaquen les tendents a aclarir el llenguatge administratiu, eliminar i tràmits burocràtics. També les encaminades a reduir el temps i esforç requerit per a complir amb els requisits administratius, fomentant així un entorn més favorable per a l’activitat econòmica i impulsar el desenvolupament.

Pel que fa a les mesures dirigides a la ciutadania, s’establixen mecanismes per a acostar l’administració a les persones, especialment a les persones majors, amb diversitat funcional o afectades per la bretxa digital.

El decret llei regula mesures de simplificació de caràcter intern, que impliquen canvis en el model operacional i organitzatiu de l’Administració. També arreplega mesures de col·laboració i organitzatives per a impulsar la simplificació administrativa en l’Administració local, assegurant que totes les administracions de la Comunitat Valenciana oferisquen solucions úniques i integrades a la ciutadania.

Així mateix, arreplega tota una sèrie de mesures per sectors amb l’objectiu de millorar i accelerar els diferents processos administratius i assegurar que la coherència i eficiència.

El text normatiu preveu que el Consell aprove cada dos anys plans de simplificació de l’Administració de la Generalitat i el seu sector públic instrumental, a través dels quals es concretaran els terminis de posada en marxa de cada mesura de les previstes en el decret llei.

Talls de veu relacionats

Director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega