Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
La Generalitat constituïx la comissió de logística de l’àrea metropolitana de València per a crear un pla d’infraestructures prioritàries

- El conseller de Medi Ambient presidix la primera reunió de l’òrgan i destaca “la urgència” que el Govern central duga a terme actuacions com l’ampliació de la V-30 i el túnel passant
- El titular d’Infraestructures afirma que esta comissió busca “conjuminar els interessos” i assegura que és “un fòrum viu i obert a tots els actors implicats”
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presidit la constitució de la comissió tècnica The Best Place for Logistics que reunix la Generalitat amb ajuntaments, empreses, universitats i altres agents de la societat civil per a dissenyar i impulsar un pla global d’infraestructures i logística per a l’àrea metropolitana de València.
Els representants dels ajuntaments d’Almussafes i València, la Universitat Politècnica de València (UPV), el Comissionat per al Corredor Mediterrani, la Confederació Empresarial Valenciana (CEV), l’Autoritat Portuària, la Cambra de València, la Federació Valenciana d’Empresaris del Transport i la Logística (FVET) i representants de les multinacionals PowerCo i Ford han participat en esta primera sessió, coordinada per Alfredo Soler, president de l’Associació de Directius i Empresaris Logístics Propeller València.
Segons ha explicat Vicente Martínez Mus “és essencial que unim esforços els poders públics i els agents econòmics amb l’assessorament de la universitat per a dissenyar un verdader pla d’infraestructures i logística en l’àrea metropolitana de València que permeta aprofitar tot el nostre potencial”. Per a això “és necessari que, des del consens i el diàleg, actuem junts amb un projecte seriós i rigorós”.
En este sentit, el conseller ha destacat que la comissió haurà d’identificar “projectes prioritaris” que s’han de dur a terme. Per al titular d’Infraestructures, en el curt termini, “és el Govern central el que ha de fer un pas avant i desbloquejar l’ampliació de la V-30 i el bypass així com la construcció del túnel passant ferroviari perquè, sense este, la ciutat de València es convertirà en un coll de botella del necessari corredor mediterrani”. A estes infraestructures, Martínez Mus ha afegit altres actuacions com la posada en servici de la connexió ferroviària de la factoria Ford d’Almussafes amb l’estació de la Font de Sant Lluís.
Martínez Mus ha recordat que la Generalitat “està fent la seua part” mitjançant actuacions de gran importància com la futura estació intermodal de Sagunt en la qual s’estan invertint 98 milions d’euros de fons propis, el desdoblament de la CV-32 que suposarà una altra inversió de 19 milions i que servirà per a millorar la connexió de l’àrea metropolitana amb els principals nodes logístics de la província de València. També ha destacat el projecte de construir un enllaç directe entre la factoria de Ford i el polígon Joan Carles I d’Almussafes i l’A7 que durà a terme el Consell.
Una comissió oberta
“Treballarem junts, des del diàleg i el rigor tècnic, per a aconseguir que es duga a terme el que serà un dels projectes de millora d’infraestructures i logística més complet i ambiciós de la nostra història recent i que marcarà un abans i un després en el nostre desenvolupament econòmic”, ha destacat Vicente Martínez Mus.
El titular d’Infraestructures ha afirmat que esta comissió busca “conjuminar els interessos” i ha assegurat que és “un fòrum viu i obert a tots els actors implicats”. “Esperem que en les pròximes sessions siguem més les veus que puguem consensuar el pla definitiu que necessita l’àrea metropolitana de València”, ha conclòs Martínez Mus.