Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Educació simplifica els tràmits perquè les famílies i els centres sol·liciten atenció domiciliària per a l’alumnat convalescent per malaltia
- Es reforça la col·laboració entre els diversos agents implicats en l’atenció educativa domiciliària i hospitalària
- Per a l’alumnat de Batxillerat que requerisca una convalescència superior a sis mesos, es facilita la transició a l’educació a distància
- L’alumnat amb necessitats educatives especials podrà ampliar la seua escolarització fins als 22 anys
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació simplificarà els tràmits perquè les famílies i els centres educatius puguen demanar atenció domiciliària per a l’alumnat convalescent per malaltia per al pròxim curs 2024-2025.
Així es desprén de les instruccions que la Conselleria, a través de la Direcció General d’Innovació i Inclusió Educativa, ha traslladat este divendres als sindicats en la Mesa Sectorial per a l’organització de l’atenció educativa domiciliària i hospitalària.
En les instruccions s’ha delimitat el nombre d’annexos i s’han simplificat els procediments d’acord amb la normativa vigent en matèria d’inclusió educativa.
“La Conselleria d’Educació ha apostat per un pla de transició de l’alumnat al centre docent després d’un període de convalescència, reforçant d’esta manera la col·laboració entre els diversos agents implicats en l’atenció educativa domiciliària i hospitalària, incloent-hi el professorat, les unitats pedagògiques hospitalàries, els equips directius dels centres, les famílies i el personal sanitari”, ha explicat la directora general d’Innovació i Inclusió Educativa, Xaro Escrig.
L’objectiu d’este pla de transició és facilitar l’adaptació acadèmica i oferir acompanyament socioemocional, promovent el benestar emocional i la salut mental de l’alumnat hospitalitzat o convalescent per patologia de llarga duració o crònica.
A més, en el cas de l’alumnat de Batxillerat que requerisca una convalescència superior a sis mesos, s’establix un mecanisme per a facilitar la transició a l’educació a distància, i així garantir una educació de qualitat a tot l’alumnat, fins i tot en els períodes en els quals no puga assistir a classe en la modalitat presencial.
Necessitats educatives especials
A més, en la reunió s’ha informat de l’organització i el funcionament de les unitats específiques situades en centres docents ordinaris (UECO) i dels centres d’educació especial.
D’esta manera, s’han traslladat les instruccions per a les aules UECO que donen una resposta especialitzada, intensiva i personalitzada a l’alumnat amb necessitats educatives especials. S’inclou com a novetat, per al pròxim curs, establir el perfil d’alumnat susceptible de ser escolaritzat en esta modalitat d’escolarització, en relació amb les etapes educatives i a les característiques personals de cada alumne. L’objectiu d’esta mesura és oferir a este alumnat oportunitats de participació i aprenentatge en contextos més inclusius.
Finalment, quant als centres d’educació especial, s’han traslladat les diverses mesures per al curs 2024-2025, on s’ha destacat la novetat que l’alumnat amb necessitats especials podrà ampliar la seua escolarització fins als 22 anys.
“D’esta manera es dota de més sentit i continuïtat la permanència d’un curs escolar més en la modalitat d’escolarització en estos centres, a través de la pròrroga de l’etapa de transició a la vida adulta. Esta permanència es pot donar en l’alumnat que no puga accedir a un programa formatiu de qualificació bàsica adaptat per no complir els requisits d’accés establits per la normativa vigent”, ha conclòs la directora general, Xaro Escrig.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
DG Xaro Escrig