Detalle nota de prensa
Visor detalle nota de prensa
Carlos Mazón destaca que la Comunitat Valenciana torna a ser pionera en mobilitat sostenible amb la primera autopista marítim-ferroviària d’Espanya

- L’autopista ferroviària constituïx un mode de transport comercial més eficient i respectuós amb el medi ambient, que oferix una alternativa al transport per carretera
- Assegura que la nova infraestructura connectarà Espanya, Itàlia i Grècia, i així “aconseguirà avançar en el lideratge del sud d’Europa”
- Assenyala que la iniciativa permetrà augmentar fins al 10 % el transport de totes les mercaderies per via ferroviària en 2030 i reduir els gasos contaminants, la contaminació acústica i la sinistralitat en carretera
- “Les noves infraestructures a la Comunitat Valenciana no són un gasto sinó una inversió que genera retorn al PIB, a la sostenibilitat, a la intermodalitat i a la competitivitat, no solament de la Comunitat Valenciana sinó de tota Espanya”
- El cap del Consell ha assistit a la posada en marxa de l’autopista ferroviària de Valenciaport juntament amb el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, i la presidenta de l’APV, Mar Chao
El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha assegurat que la Comunitat Valenciana torna a demostrar que “és pionera en mobilitat sostenible amb la posada en marxa de la primera autopista marítim-ferroviària d’Espanya”.
El cap del Consell s’ha pronunciat en estos termes durant la posada en marxa de la nova terminal de transport combinat del port de València on ha explicat que esta infraestructura “constituïx un mode de transport comercial més eficient i respectuós amb el medi ambient, que oferix una alternativa al transport per carretera” que connectarà Espanya, Itàlia i Grècia i així “aconseguirà avançar en el lideratge del sud d’Europa”.
En l’acte també han estat presents el ministre de Transports i Mobilitat Sostenible, Óscar Puente, la presidenta de l’APV, Mar Chao, l’alcaldessa de València, María José Catalá, i el conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez.
Durant la seua intervenció, el president ha destacat l’aposta que està realitzant el port de València per “augmentar l’ús del ferrocarril en les seues instal·lacions per a reduir emissions i lluitar contra el canvi climàtic” i ha subratllat que el “futur de la logística, tan important per a la nostra indústria, implica esta classe d’iniciatives”.
D’esta manera, Mazón s’ha referit a la col·laboració publicoprivada com a aspecte fonamental per a garantir el nou servici pioner a Espanya, que contribuirà a aconseguir l’objectiu d’augmentar fins al 10 % el transport de totes les mercaderies per via ferroviària en 2030, davant del 4 % actual.
Així mateix, ha assenyalat que es reduiran els gasos contaminants, la contaminació acústica i la sinistralitat en carretera, s’aconseguirà la descongestió del trànsit i s’augmentarà la rapidesa del transport de mercaderies. “Amb esta infraestructura unirem el que va més ràpid per mar i el que és més sostenible per terra, i així connectarem València amb Itàlia i Itàlia amb Espanya”, ha assenyalat.
El cap del Consell ha insistit que este projecte “aconseguirà beneficis mediambientals, a més d’econòmics per a la Comunitat Valenciana i tots els seus ciutadans”, permetrà estar més prop de Madrid “per a poder optimitzar la nostra cadena de valor junts” i alinearà estratègies “per a guanyar competitivitat i crear ocupació”
Carlos Mazón ha explicat que es demostra una vegada més que quan s’invertix en la Comunitat Valenciana, especialment en infraestructures, “no és un apartat en el capítol de gastos sinó en el d’inversions, que genera retorn al PIB, a la sostenibilitat, a la intermodalitat i a la competitivitat, no solament de la Comunitat Valenciana sinó de tota Espanya”
Finalment, ha recordat la necessitat de continuar amb actuacions en matèria d’infraestructures de vital importància per a la Comunitat Valenciana, com l’enterrament de les vies del tren al seu pas per Alfafar.
Primera autopista marítim-ferroviària
El cap del Consell ha assistit a la posada en marxa de la primera autopista marítim-ferroviària d’Espanya, un projecte de col·laboració publicoprivada impulsada des de l’Autoritat Portuària de València que ha realitzat una inversió de més de 20 milions d’euros per a esta nova terminal de transport combinat.
Esta infraestructura, en la qual han participat les empreses Tramesa i TransItalia, no solament millorarà l’eficiència en el trasllat de mercaderies entre València i Madrid, sinó que també actuarà com un pont estratègic cap a Europa, ja que permetrà la connexió de la capital d’Espanya amb Itàlia. Així, esta autopista permet el trasllat ferroviari de semiremolcs de camions procedents d’Itàlia per via marítima, els pujarà a un tren quan arriben al port de València, i així s’evitarà el trànsit per les carreteres espanyoles i les seues emissions de CO₂.
L’autopista marítim-ferroviària preveu una freqüència de quatre trens d’anada i quatre de tornada setmanals, amb quatre semiremolcs per tren. Preveu pujar al tren més de 10.000 camions anuals, i així descongestionar el trànsit per carretera. Així mateix, estalviarà emissions de CO₂ a l’atmosfera amb una reducció estimada de gasos d’efecte d’hivernacle per cada semiremolc en la ruta València-Madrid del 85 %.