Innovació, Indústria, Comerç i Turisme

El Consell col·labora amb els ajuntaments de Gandia, Llíria i Segorbe per a impulsar la promoció turística d’estos municipis

23/07/2024
  • Turisme Comunitat Valenciana destina 160.000 euros a l’Ajuntament de Gandia per a impulsar accions de promoció de gastronomia, oferta cultural, esdeveniments esportius i actuacions per al turisme familiar
  • A més, s’aproven els convenis de col·laboració entre Turisme CV i els ajuntaments de Llíria i Segorbe, que compten amb una subvenció de 40.000 euros cada u

El Consell ha autoritzat la subscripció de convenis de col·laboració per a impulsar la promoció turística dels municipis de Gandia, Llíria i Segorbe.

D’esta manera, s’ha aprovat un conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i l’Ajuntament de Gandia per a la realització d’accions de promoció i màrqueting al municipi durant 2024.

A través d’este conveni, Turisme Comunitat Valenciana destina a l’Ajuntament de Gandia un màxim de 160.000 euros amb l’objectiu d’impulsar diverses accions de promoció i màrqueting que afavorisquen la visibilitat de la marca Gandia i que, a més, contribuïsquen al desenvolupament de l’estratègia turística de la Comunitat Valenciana.

En concret, este acord permet que l’Ajuntament de Gandia impulse diverses accions de promoció i divulgació de la cultura gastronòmica de la ciutat, com ara demostracions i trobades culinàries, publicacions en mitjans de comunicació especialitzats o la participació en congressos i fires. Entre estes accions destaca la celebració, el 5 de juny passat, del Concurs Internacional de la Fideuà de Gandia.

Una altra de les línies d’actuació del conveni és la consolidació de l’oferta cultural de Gandia, i amb este objectiu es preveuen accions de dinamització turística cultural en la destinació, com ara la Falla Borgiana, que es preveu plantar a principis d’octubre.

També inclou la programació de visites guiades als recursos patrimonials del municipi o accions per a donar a conéixer el patrimoni musical de la localitat, com el certamen ‘Una mar de músiques i tradicions’ que se celebra durant els mesos de juliol i agost, entre altres actuacions.

El conveni també preveu una línia d’actuació per a impulsar accions de turisme actiu i esportiu. D’esta manera, a través d’este conveni es difonen esdeveniments esportius al llarg de tot l’any, com ara la 10K celebrada al juny, la Mitja Marató que tindrà lloc al novembre, l’ICAN a l’octubre o la Travessia al Port i la Volta a l’Escullera Nord, que se celebraran el pròxim mes d’agost.

Este acord també arreplega una línia amb diverses actuacions per al turisme familiar. En concret, s’hi inclou la programació de jocs tradicionals i populars, educatius, actuacions musicals, a més de circ i teatre per a tota la família. Destaca el Festival Arts a la Mar, amb actuacions diverses per a tots els públics, que té lloc a la localitat durant els mesos de juliol i agost.

40.000 euros per a la promoció de Llíria

El Consell també ha autoritzat un conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i l’Ajuntament de Llíria per a la realització d’accions de promoció turística del municipi durant este 2024.

Turisme Comunitat Valenciana destina, a través d’este conveni, 40.000 euros perquè l’Ajuntament de Llíria duga a terme diverses actuacions de difusió del producte turístic de la localitat a través de la música.

En concret, s’impulsen diversos esdeveniments com ara ‘eMe 2024, Early Music of Edeta’, festival que es va celebrar el mes d’abril passat i que té com a objectiu la difusió del patrimoni històric de Llíria a través de la música.

Per mitjà d’este conveni, també s’ha col·laborat amb el festival ‘Llum Fest 2024’, Llíria Universal Music, que té com a objectiu l’intercanvi de cultures a través de les músiques i la col·laboració amb altres ciutats creatives de la Unesco. Este festival s’ha celebrat el 5, 6, 12 i 13 de juliol i s’ha dividit en dos blocs temàtics: ‘Perku Off’, dedicat a la música de percussió internacional, i ‘Òpera Off,’ amb la temàtica d’òpera i lírica.

Conveni amb Segorbe

Així mateix, en la reunió plenària del Consell s’ha autoritzat un conveni de col·laboració entre Turisme Comunitat Valenciana i l’Ajuntament de Segorbe per a la realització d’accions de màrqueting turístic i promoció del municipi durant 2024.

Turisme Comunitat Valenciana destina 40.000 euros perquè l’Ajuntament de Segorbe impulse diverses accions de promoció turística del municipi.

Entre estes accions destaca l’assistència a fires de turisme com Fitur a Madrid, Navartur a Pamplona, B-Travel a Barcelona, Aratur a Saragossa i la Fira de Tots Sants de Cocentaina.

Mitjançant el conveni també s’elabora material promocional, com ara calendaris promocionals, a més de fullets de l’Entrada de Bous i Cavalls, de rutes de senderisme, de la XVIII Mostra Gastronòmica dels Bolets o de les XIII Jornades d’Olla Sogorbina.

També inclou accions de publicitat en mitjans de comunicació, tant de premsa com ràdio i xarxes socials, per a promocionar les festes patronals de Segorbe i l’Entrada de Bous i Cavalls, que se celebren al setembre.

Una altra de les accions que s’han dut a terme a través d’este conveni és l’organització del Mercat Medieval Maria de Lluna, que es va celebrar el mes de maig passat.