Presidència
Col·laboració Generalitat - CEV

El director general de Simplificació Administrativa explica en la CEV el Pla Simplifica

23/07/2024
El director general de Simplificació Administrativa explica en la CEV el Pla Simplifica
  • La Direcció General de Simplificació Administrativa es reunix amb el Grup de Treball d’Agilitació de Tràmits Administratius de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) per a explicar-los les principals novetats del Pla Simplifica

El director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, ha afirmat que el nou Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa, conegut com el Pla Simplifica, “disminuirà significativament els temps de resposta” i millorarà “l’eficiència operativa de les empreses”.

Així ho ha assenyalat en la reunió que ha celebrat este dimarts la Direcció General de Simplificació Administrativa amb el Grup de Treball d’Agilitació de Tràmits Administratius de la Confederació Empresarial Valenciana (CEV) per a explicar a este col·lectiu el Pla Simplifica.

En esta trobada s’ha recalcat la importància de les modificacions aplicades als procediments administratius, així com la necessitat de col·laboració entre tots els sectors afectats per a adaptar-se als canvis i beneficiar-se d’una administració més àgil i eficient.

Entre les mesures més destacades per a les empreses s’inclouen l’eliminació d’autoritzacions i llicències, que se substituiran per declaracions responsables o comunicacions, la simplificació de tràmits per a la implantació d’energies renovables i la compatibilitat urbanística, així com la reducció de càrregues administratives repetitives i obsoletes.

En este sentit, el director general de Simplificació Administrativa ha indicat que “estes mesures són un pas crucial cap a una administració més moderna i eficient, que responga de manera més eficaç a les necessitats de la ciutadania i del teixit empresarial de la Comunitat Valenciana”.

A més, Ortega ha destacat que “la participació activa de la CEV i altres actors clau és fonamental per a l’èxit d’estes iniciatives. Junts podem assegurar una implantació efectiva de la simplificació en benefici de la ciutadania i de les empreses”.

Pla Simplifica

El Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa, publicat recentment en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana  (DOGV), establix mesures extraordinàries i urgents de simplificació administrativa amb l’objectiu de millorar els processos reguladors, de gestió i organitzatius de l’administració de la Generalitat, el seu sector públic instrumental i els ens que integren l’Administració local de la Comunitat Valenciana.

El Decret llei 7/2024 representa un esforç significatiu en la racionalització i agilitat dels procediments administratius, que elimina o modifica 29 lleis, 37 decrets, 8 ordes i més de 500 articles.

Les modificacions afecten una àmplia gamma de matèries, incloent-hi hisenda, economia, administració pública i administració electrònica, educació i ocupació, agricultura, ramaderia i pesca, medi ambient, infraestructures i territori, energia, comerç i turisme.

Galeria d'imatges