Visor detalle nota de prensa

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

Educació trasllada als sindicats les instruccions per a conservatoris, centres de Música i Dansa i centres d’Ensenyances Artístiques Superiors

30/07/2024
Educació trasllada als sindicats les instruccions per a conservatoris, centres de Música i Dansa i centres d’Ensenyances Artístiques Superiors
  • Per als conservatoris, les novetats més destacables fan referència a la figura del pianista acompanyant
  • En els estudis superiors, els nous títols de grau i de màster han d’aprovar-se per l’ANECA o AVAP

 

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació ha traslladat als sindicats les instruccions d’ordenació acadèmica i d’organització per al curs 2024-2025 dels conservatoris i centres autoritzats d’ensenyances artístiques elementals i professionals de Música i Dansa de la Comunitat Valenciana, així com per als centres públics que impartixen Ensenyances Artístiques Superiors.

Quant als conservatoris, les novetats més destacables fan referència a la figura del pianista acompanyant. D’esta manera, es dota amb hores suficients la figura de pianista acompanyant perquè tot l’alumnat dels conservatoris professionals de música, dependents de l’àmbit de la gestió de la Generalitat, disposen de la mateixa atenció, independentment del centre a on cursen els seus estudis.

A més, es dota el professorat que exercisca la funció de pianista acompanyant d’un major protagonisme en el procés d’ensenyament i aprenentatge de l’alumnat ja que se li fa partícip del procés avaluador, participant en la nota de l’especialitat instrumental.

D’altra banda, l’assignatura d’Idiomes Aplicats al Cant també podrà ser impartida, a més de per professorat d’Escoles Oficials d’Idiomes, per professors de cant que tinguen la competència docent per a la seua impartició.

Així mateix, dins del pla d’autoavaluació del centre, s’inclourà un pla de millora dels resultats acadèmics i la reducció de l’abandó dels estudis. Per a això, es prendran com a referència els resultats globals obtinguts en el curs anterior (acadèmics i d’abandó), desglossats en les diferents assignatures pròpies i comunes de les diferents especialitats, així com els graus (E. Elementals i E. Professionals) i cursos.

Ensenyances Artístiques Superiors

Quant als centres d’ensenyances artístiques superiors de l’Institut Superior d’Ensenyances Artístiques (ISEACV), una de les novetats més destacable és que s’assegura de la qualitat de les ensenyances artístiques superiors.

A més, l’autorització o modificació de nous títols de grau en Ensenyances Artístiques Superiors (MECES 2) i de màster en Ensenyances Artístiques (MECES 3) han de sotmetre’s a l’avaluació favorable per part de l’ANECA o de l’Agència Valenciana d’Avaluació i Prospectiva (AVAP).

Finalment, s’introduïx per primera vegada la regulació de les comissions de coordinació de l’ISEACV, amb la finalitat de coordinar les necessitats i interaccions de l’activitat acadèmica dels centres. Als integrants d’estes comissions se’ls reconeixerà la seua dedicació a efectes acadèmics i de mèrits.

Galeria d'imatges