Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El secretari autonòmic de Turisme dona suport, a Oliva, a la primera iniciativa d’eficiència hídrica en càmpings
- José Manuel Camarero ha participat este dimecres en la presentació del projecte ‘Sense blau no hi ha verd’, impulsat per Tuawa by Global Omnium i el càmping KikoPark
- Remarca el “ferm compromís” de la Generalitat amb la sostenibilitat turística
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha donat suport a la primera iniciativa d’eficiència hídrica en càmpings que s’ha presentat a Oliva, on ha remarcat el “ferm compromís” de la Generalitat amb la sostenibilitat turística.
Camarero ha participat este dimecres en la presentació del projecte ‘Sense blau no hi ha verd’, impulsat per Tuawa by Global Omnium i el càmping KikoPark. Es tracta de la primera iniciativa de turisme sense plàstic basada en l’aigua sostenible. El seu objectiu és reduir la petjada de carboni i la petjada hídrica en un sector estratègic per a la Comunitat Valenciana com és el turisme.
El secretari autonòmic de Turisme ha destacat que este projecte “és una magnífica mostra de la nostra actitud sostenible”. A més, ha manifestat que “si alguna cosa ens definix com a destinació, però també com a societat, és la mar Mediterrània”.
Durant la presentació, Camarero també ha recalcat que el turisme “és un sector estratègic que aporta el 16 % del PIB”, i ha mostrat la seua disconformitat amb tots els qui intenten transmetre “campanyes basades en percepcions, però no en dades ni en certeses”, ja que, segons ha indicat, “el sector turístic està preparat, conscienciat i compromés amb el seu entorn”.
Per això, ha assenyalat que “a la turismofòbia hem d’enfrontar-nos amb projectes, demostrant que la Comunitat Valenciana és un exemple que no només prenem mesures des de l’Administració i el mateix sector turístic per a reduir l’impacte del turisme en el nostre territori, sinó que busquem també la complicitat del turista i la seua col·laboració per a compensar la petjada de carboni i la petjada hídrica del seu viatge”.
En este sentit, ha recordat que l’estratègia de sostenibilitat turística, en la qual s’està treballant per a ser la primera comunitat autònoma que aconseguisca la certificació d’Aenor, “se centra en tres eixos: social, mediambiental i econòmic”, i ha insistit que “amb tots estos busquem l’excel·lència de la nostra destinació”.
Finalment, Camarero ha agraït la responsabilitat del sector turístic i ha posat l’accent que “ens trobem en un moment en què tant l’Administració com les empreses del sector estem totalment alineades en la importància del turisme sostenible i en la necessitat d’adaptar i compartir estratègies”.
Sobre el projecte
Es tracta d’un projecte basat en l’aigua sostenible impulsat per Global Omnium i KikoPark. En concret, gràcies a este projecte, KikoPark es convertix en el primer càmping d’Espanya a implantar fonts d’aigua sostenible, eliminant l’aigua embotellada en plàstic en tot el complex turístic, i el repte és que esta iniciativa de l’ús sostenible de l’aigua s’estenga en tots els càmpings valencians i nacionals.
Cal assenyalar que esta iniciativa s’integra en la campanya ‘Sense blau no hi ha verd’, alineada amb la cura del planeta, començant per l’eliminació del plàstic i el consum responsable d’aigua.