Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Gestió de les ITV

El consell de Sitval aprova el pla estratègic de la societat per al període 2024-2034

31/07/2024
  • Nuria Montes avança que “s’augmentarà un 20 % les línies d’inspecció”
  • Este pla estratègic pretén acabar amb les ineficiències de l’entitat detectades per l’actual Govern Valencià

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, i presidenta de la Societat Valenciana de la Inspecció Tècnica de Vehicles (Sitval), Nuria Montes, ha informat que el consell d’administració d’esta entitat ha aprovat el seu pla estratègic per al període 2024-2034.

La consellera ha explicat que el pla estratègic pretén “acabar amb les ineficiències detectades en l’entitat, per la qual cosa s’augmentarà un 20 % les línies d’inspecció”. En este sentit, ha assenyalat que, atesos el temps i els recursos econòmics que es requerixen per a realitzar este augment, s’ha proposat començar amb la instal·lació de línies d’inspecció portàtils d’ITV, que en la major part dels casos seran eliminades a mitjà-llarg termini i substituïdes per estacions de la ITV fixes.

“Pel que fa al capítol de personal -ha continuat explicant Nuria Montes-, es cobriran totes les vacants de l’organigrama de Sitval. De fet, s’ha detectat que el dèficit de personal és de 109 persones, que es corresponen amb els contractes temporals que es van extingir el juny de 2023. Eixes places seran fixes i es trauran este mateix any. Fins ara parlàvem de 90 places, però realment en són 109 i es trauran a concurs tan prompte com siga possible”.

Segons la consellera, “el pla estratègic de la societat preveu, a mitjà-llarg termini, tindre els suficients recursos en forma d’estacions d’ITV fixes per a poder arribar al coeficient del 82 % de les inspeccions respecte del parc de la Comunitat Valenciana. D’esta manera, s’estaria en disposició, a mesura que es construïsquen estacions fixes d’ITV, de poder dotar de personal suficient per a afavorir el compliment de l’obligació de passar inspecció a tots els vehicles susceptibles de passar-la”.

Altres millores són les relacionades amb l’optimització del servici de reserva de cites (tant telefòniques com per mitjà de la plataforma web) i la lluita contra el frau per mitjà de webs que suplanten l’original. En este sentit, Nuria Montes ha assenyalat que “estem moderadament satisfets del resultat de la nova plataforma que es va posar en funcionament el dia 15 de juliol, gràcies a la qual ja hi ha cites en totes les estacions i sembla que estem començant a normalitzar la situació de monumental embossament que vam trobar heretada”.