Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Inspecció Tècnica de Vehicles

SITVAL gestiona 93.000 cites i ingressa més de quatre milions i mig d’euros des de la posada en marxa de la nova plataforma en línia

21/08/2024
  • La consellera d’Innovació destaca que “hem corregit un dels grans problemes que ens vam trobar en arribar al Consell”
  • El pla de xoc preveu la contractació, a curt termini, de 109 persones com a empleats fixos

La nova plataforma web de gestió de reserves i pagament de cites prèvies de SITVAL ha gestionat 92.933 cites i ha ingressat 4.543.156 euros des que es va posar en funcionament, el passat 15 de juliol.

Per províncies, les tres estacions que SITVAL té a Castelló han atés 6.672 cites sol·licitades en línia, la qual cosa ha suposat ingressar 328.428 euros.

En les 11 estacions d’Inspecció Tècnica de Vehicles situades a la província d’Alacant s’han atés 30.466 cites i s’ha ingressat 1.467.661 euros.

Finalment, les 13 estacions de la província de València han assumit 55.795 cites, amb les quals s’han ingressat 2.747.067 euros.

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, i presidenta de SITVAL, Nuria Montes, ha destacat que “estes xifres demostren que hem pogut corregir un dels grans problemes que ens vam trobar en el procés de reversió de l’empresa quan vam arribar al Consell: la disponibilitat de cites”.

En este sentit, Montes ha subratllat que “este nou sistema de cita prèvia per Internet amb pagament directe a l’estació d’inspecció de vehicles és una de les mesures que millor efecte ha tingut sobre els usuaris”.

En conjunt, l’atenció de totes les cites reservades i pagades en línia durant estes primeres cinc setmanes de funcionament de la plataforma nova ha suposat una dedicació de 33.303 hores en treballs d’inspecció tècnica de vehicles.

Pla de xoc

Esta plataforma web forma part del Pla de xoc de SITVAL que, entre altres mesures, preveu també el reforç de la plantilla amb la selecció i la contractació, a curt termini, de 109 persones com a empleats fixos de l’empresa pública.

Esta ampliació de personal “permetrà estabilitzar este servici públic d’inspecció tècnica de vehicles amb els nivells de qualitat que perseguim”, segons Montes.

D’altra banda, la plataforma de gestió de reserves també ha posat en marxa un sistema nou de ‘semàfors’ perquè els usuaris puguen conéixer amb més precisió la disponibilitat de cites en cada una de les estacions per a la inspecció tècnica de turismes.

Així, el verd indica que la cita prèvia es pot obtindre en menys de 30 dies; el color taronja indica que la disponibilitat es troba entre 30 i 45 dies, i el roig, a partir de 45 dies.

Talls de veu relacionats

Consellera Nuria Montes