Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Transport públic

Vicente Martínez Mus mostra “la seua satisfacció” per l’“increment constant” de viatgers d’FGV i preveu que en 2024 s’aproximen als 120 milions de passatgers

04/09/2024
Vicente Martínez Mus mostra “la seua satisfacció” per l’“increment constant” de viatgers d’FGV i preveu que en 2024 s’aproximen als 120 milions de ...
  • El conseller d’Infraestructures pronostica que Metrovalencia s’acostarà als 100 milions d’usuaris i TRAM d’Alacant s’aproximarà als 20 milions
  • El president del Consell d’Administració d’FGV ha visitat el lloc de comandament i els tallers de València Sud
  • Martínez Mus ha anunciat que este mes eixiran a informació pública els projectes de les línies 11 i 12 del tramvia de Metrovalencia

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha mostrat la seua “satisfacció” per l’“increment constant” de viatgers de Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV), la qual cosa l’ha portat a pronosticar que el volum de passatgers s’aproximarà als 120 milions quan finalitze el present any.

El conseller, junt amb el secretari autonòmic d’Infraestructures i Transports, Javier Sendra, i el director general de Transports i Logística, Manuel Ríos, ha visitat la seu d’FGV a València Sud, a on ha sigut rebut pel director gerent de l’empresa pública, Alfonso Novo, i el seu equip directiu.

Després d’una reunió protocol·lària s’han dirigit al lloc de comandament per a conéixer el “cor” de Metrovalencia, a on es controla la circulació de metros i tramvies per tota la xarxa. Posteriorment, i després d’una visita a la representació sindical de l’empresa, s’han desplaçat als tallers de València Sud, instal·lacions en les quals es mantenen i es reparen les unitats de les línies 1 i 2.

El conseller ha destacat “l’augment de viatgers que Metrovalencia i TRAM d’Alacant han experimentat des del final de la pandèmia”, i ha recordat que, en 2019, abans de la COVID-19, “es van registrar 81,5 milions d’usuaris en FGV, que van establir el rècord de passatgers fins al moment”, però que, després de recuperar la normalitat, “s’han anat batent registres històrics any rere any”.

En este sentit, Vicente Martínez Mus ha comentat que “després de les bones xifres de recuperació de 2022, l’any passat no sols es van mantindre, sinó que s’han superat de nou tots els rècords, amb 90,4 milions de viatgers en Metrovalencia i 18,3 milions en TRAM d’Alacant, i, per consegüent, 108,7 milions en FGV”.

Esta tendència a l’alça d’any rere any i les dades en els primers huit mesos fan pronosticar al conseller que en “este 2024 les previsions també són optimistes i podem arribar a aconseguir els 120 milions de passatgers en FGV, atés que Metrovalencia es va aproximar als 100 milions, la qual cosa seria també una fita històrica, i TRAM d’Alacant pot aproximar-se als 20 milions”.

Ampliació del tramvia

El també president del Consell d’Administració d’FGV ha comentat l’ampliació futura de la xarxa del tramvia en Metrovalencia i ha anunciat “que en el present mes de setembre eixiran a informació pública els projectes de la línia 11, que comunicarà el centre de la ciutat, en l’estació d’Alacant de la línia 10, amb el port, i la línia 12, que enllaçarà este centre de València, en la mateixa estació d’Alacant, amb l’Hospital La Fe”.

El conseller ha ressaltat que la línia 11, a part de la connexió mencionada centre-port, és “també necessària per a permetre l’arribada dels tramvies de l’L10 als tallers i a les cotxeres de Tarongers, i unir dos eixos bàsics d’explotació tramviària de Metrovalencia: les línies 10 i 11 amb les línies 4, 6 i 8”.

Amb una longitud total pròxima a 3 quilòmetres en via doble i una previsió de quatre parades, el traçat mateix de la línia 11 comença en la confluència de les avingudes del Saler i Antonio Ferrandis, a on arriba amb el tram comú amb la línia 10.

Quant a la línia 12, Vicente Martínez Mus ha assenyalat que l’objectiu que té és “integrar completament el districte de Quatre Carreres de la ciutat de València en la xarxa de Metrovalencia, per a fomentar la connexió d’estos barris amb el centre de la ciutat mitjançant un sistema de transport sostenible i altament competitiu en els seus temps de recorregut”.

El conseller ha mencionat que “el districte de Quatre Carreres de la ciutat de València mostra un creixent dinamisme urbanístic, i destaquen els desenrotllaments residencials de Quatre Carreres fins al carrer Antonio Ferrandis, i el sector de Malilla Nord”, a més del fet que “en este sector de la ciutat se situen grans equipaments urbans generadors de viatges, com el complex esportiu de La Fonteta, integrat pel Pavelló Font de Sant Lluís, l’Alqueria del Bàsquet i el futur Pavelló Roig Arena, sense oblidar l’Hospital Universitari La Fe, el centre sanitari de referència i més gran de la Comunitat”.

La línia 12, igual que la línia 11, partix d’un tram comú amb l’L10 i es dirigix cap a La Fe després de l’eixida a la superfície en Amado Granell-Montolivet. D’ací partirà una plataforma tramviària nova de doble via amb una longitud aproximada de 2 quilòmetres i 4 parades noves al costat dels nodes de més atracció i/o generació de viatges.

Galeria d'imatges