Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció turística

Nuria Montes afirma que el Consell sol·licitarà a Turespaña accions de promoció en el mercat britànic dirigides al segment LGTBI

07/09/2024
Nuria Montes afirma que el Consell sol·licitarà a Turespaña accions de promoció en el mercat britànic dirigides al segment LGTBI
  • La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme ha assistit a la desfilada del Benidorm Pride per a promocionar l’oferta LGTBI de la Comunitat Valenciana
  • Nuria Montes destaca l’interés de la Comunitat Valenciana per impulsar el producte LGTBI ja que, segons l’Organització Mundial del Turisme, representa el segment amb més índex de creixement, un 10,3 % anual

 

La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha anunciat que “sol·licitarem a Turespaña que s’incloguen, per a l’any que ve, accions de promoció en el mercat britànic dirigides al segment LGTBI”.

La consellera ha fet estes declaracions en el Benidorm Pride, on ha assistit per a promocionar l’oferta turística de la Comunitat Valenciana especialitzada en LGTBI entre els assistents.

Nuria Montes ha explicat que dins de l’estratègia de promoció de productes turístics que impulsa el seu departament “prestem una especial atenció al producte LGTBI, per les seues dimensions i la seua capacitat de creixement”.

En este sentit, ha remarcat que es tracta d’un producte turístic que significa “més del 10 % del total dels viatges realitzats a escala internacional, que té un gasto en tot el món superior als 165 mil milions de dòlars i que està creixent a un ritme de més del 10 % cada any”.

Per això, la consellera ha explicat que “hem d’impulsar la promoció d’este producte no solament en l’àmbit nacional, on ja ho fem en diferents celebracions de l’Orgull, sinó també en la promoció internacional que hem iniciat enguany en el Pride de Manchester”, i ha recordat que el mercat britànic “és un dels nostres principals mercats i per això ha de formar part de l’estratègia, no solament d’esta Conselleria sinó també de Turespaña”.

Per això, la consellera ha anunciat que “sol·licitarem al Govern d’Espanya que incloga accions específiques per al segment LGTBI al Regne Unit”, ja que segons ha explicat “es tracta d’un segment turístic a l’alça, i la nostra intenció és posicionar-nos com una destinació de referència per a este col·lectiu en el nostre principal mercat emissor internacional”.

La titular de Turisme ha recordat que “la nostra presència en el Pride de Manchester va obrir la possibilitat que este producte s’incorporara en el Pla operatiu de màrqueting 2025 de Turespaña”, i ha incidit en el fet que “creiem que, juntament amb la marca Espanya i altres destinacions que també tenen interessos en el turisme LGTBI, podem fer una promoció i tindre una presència molt important del producte en un mercat internacional on hem d’anar units”.

D’esta manera, en la pròxima Convenció Anual de Turespaña, que tindrà lloc el pròxim mes d’octubre a Tenerife, des del Consell se sol·licitarà a Turespaña una estratègia coordinada amb el Govern d’Espanya per a fomentar accions promocionals al Regne Unit dirigides a este segment. Cal assenyalar que, en esta convenció, s’inicia la planificació del Pla operatiu de màrqueting de 2025.

Segons les xifres de l’Organització Mundial del Turisme (OMT), la comunitat LGBTI representa el 10 % del total de viatgers internacionals, amb un gasto anual de 165 mil milions de dòlars en el món. A més, representa el segment amb més índex de creixement, un 10,3 % anual.

Nuria Montes ha fet estes declaracions en la Gran Desfilada del Benidorm Pride, en la qual Turisme Comunitat Valenciana col·labora amb l’Ajuntament de Benidorm i RTVE amb una carrossa temàtica del Benidorm Fest.

La titular de Turisme ha destacat el compromís del Consell amb el turisme LGTBI i ha subratllat que a més d’un producte turístic, es tracta també “d’un producte de valors, de solidaritat, de transversalitat i de diversitat”.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Consellera Nuria Montes