Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El Consell aprova convenis amb quatre entitats professionals per a facilitar la tramitació telemàtica de documents tributaris
- Són acords amb el Col·legi d’Agents de la Propietat de València, l’Associació de Professionals Immobiliaris de València, el Col·legi de Procuradors de Tenerife i el Col·legi d’Economistes de Màlaga
- S’agilitzaran els tràmits relacionats amb la compravenda de vehicles usats o l’impost sobre transmissions patrimonials
El Consell ha aprovat convenis de col·laboració entre la Conselleria d’Hisenda, Economia i Administració Pública i quatre entitats professionals per a facilitar la presentació i tramitació telemàtica de documents amb transcendència tributària davant l’Agència Tributària Valenciana.
En concret, se subscriuran acords amb el Col·legi Oficial d’Agents de la Propietat Immobiliària de València, l’Associació de Professionals Immobiliaris de València, el Col·legi de Procuradors de Santa Cruz de Tenerife i el Col·legi Professional d’Economistes de Màlaga.
A través d’estos convenis es facilitarà, gràcies a la mediació tècnica de la societat mercantil per a la prestació de servicis de comunicacions de la Generalitat (Istec), el compliment de les obligacions tributàries de la ciutadania, ja que les persones que habitualment presten servicis de gestió en matèria tributària disposaran de mecanismes de comunicació i representació àgils i senzills.
Este conveni permetrà agilitzar els tràmits relacionats, entre altres, amb l’autoliquidació de compravenda de vehicles usats i de l’impost sobre transmissions patrimonials i actes jurídics documentats.
Esta col·laboració evitarà en gran manera desplaçaments de la ciutadania a les oficines públiques, ja que, en el seu lloc, es duran a terme intercanvis de dades entre sistemes d’informació que, a més, compliran els requisits establits i tindran totes les garanties jurídiques i tècniques.
Funcionament
En virtut d’este acord, l’Agència Tributària Valenciana autoritza les persones col·legiades a presentar, per via telemàtica, en representació de terceres persones, i a través del Sistema d’Ajuda a la Recepció d’Autoliquidacions (SAR@) o de la plataforma de tramitació electrònica de la Generalitat, les declaracions, autoliquidacions, comunicacions i altres documents tributaris.
Així mateix, s’articulen els mecanismes necessaris per a la presentació i ingrés de declaracions i autoliquidacions en forma agregada o per lots i s’establixen mecanismes específics de custòdia i remissió de la documentació.
S’afavorix d’esta manera que la col·laboració amb els col·lectius de grans presentadors davant l’Agència Tributària Valenciana es desenrotlle a través de vies permanents i estables i amb unes pautes normalitzades i sistematitzades.