Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Mobilitat

La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a la Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat de la comarca

13/09/2024
La Generalitat posa en funcionament un nou corredor d’autobús a la Plana Utiel-Requena per a facilitar la mobilitat de la comarca
  • Infraestructures invertix 2,4 milions en sis noves línies per a reforçar el servici i millorar la freqüència del transport públic
  • Martínez Mus presenta el nou corredor, que atendrà una població de 40.000 habitants de deu localitats de l’interior de València
  • Destaca que amb esta aposta “la Generalitat fa front a la deixadesa del Govern central, que va suprimir en 2021 la línia de tren Utiel-Conca-Aranjuez” i va deixar sense transport alternatiu nombrosos veïns

La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha posat en funcionament este mes de setembre un nou corredor de transport públic per carretera, per a afavorir la mobilitat de la població dels municipis de l’interior de la província de València i reforçar la connectivitat de la comarca.

El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha presentat a Utiel el corredor CV-105, que des del 2 de setembre passat atén una població de 40.000 habitants amb una oferta renovada que millora les freqüències i el servici.  

Martínez Mus ha destacat la inversió de 2,4 milions d’euros que ha fet la Generalitat en una concessió que comunicarà una zona “afectada pel despoblament”. Des del Consell, ha assegurat, “apostem per un sistema de transport públic de viatgers que garantisca la igualtat d’oportunitats per a tota la població, amb independència del lloc de residència”.

El nou corredor ha començat a donar servici a les localitats de Benagéber, Camporrobles, Caudete de las Fuentes, Chera, Fuenterrobles, Requena, Sinarcas, Utiel, Venta del Moro i Villargordo del Cabriel, i a sis municipis de la província de Conca (Alcalá de la Vega, Algarra, Landete, Moya, Salvacañete i Talayuelas). Durant les primeres setmanes de funcionament s’està mantenint un contacte estret amb estes localitats amb la finalitat de realitzar millores puntuals.

“Amb esta aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat es fa front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez, que va suprimir en 2021 la línia històrica de tren Utiel-Conca-Aranjuez i va deixar sense transport els veïns de poblacions com Camporrobles, i sense oferir una alternativa”, ha recordat el conseller.

Així mateix, el titular d’Infraestructures s’ha referit als avanços reeixits pel Consell en la gestió de la xarxa autonòmica de transport públic, i ha recordat que la Direcció General de Transports es va enfrontar a l’inici de la legislatura “a una situació crítica amb el 95 % de les concessions caducades”.

Malgrat això, ha assegurat, en tan sols 12 mesos “s’ha frenat esta problemàtica amb la tramitació de la mitat dels corredors, i es continua treballant per a renovar tot el mapa concessional en els pròxims mesos, amb una inversió de 400 milions d’euros”.

Línies Utiel-Requena

La concessió, que té un pressupost de 2,4 milions d’euros, disposarà de sis autobusos que recorreran 226.000 quilòmetres anuals i un total de 6.245 expedicions anuals, cosa que significa una mitjana de 17 expedicions diàries.

Es tracta de nous vehicles que s’ajusten als estàndards de cura i respecte al medi ambient i d’eficiència energètica, estan dissenyats per a ser accessibles a persones amb mobilitat reduïda i compten amb sistemes de geolocalització per a oferir informació en temps real de l’horari d’arribada a les parades.

Entre les novetats d’esta actuació s’inclou la millora del servici entre Chera i Requena, el servici els diumenges i festius a Venta del Moro, la connexió de Benagéber amb Utiel i donar servici a 23 pedanies d’Utiel, Requena i Venta del Moro.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Conseller Martínez Mus