Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Salomé Pradas defén que la coordinació i la formació són fonamentals per a un servici de bombers provincials i municipals “àgil, eficaç i homogeni”
- La Conselleria de Justícia i Interior reactiva la Comissió de Coordinació del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament
- S’impulsen i reactiven meses tècniques de treball per a avançar en la busca a necessitats concretes dels diversos cossos
- La Comissió ha informat de la pròxima publicació de l’orde per a l’habilitació com a bussejador de rescat
La consellera de Justícia i Interior, Salomé Pradas, ha presidit este dilluns la Comissió de Coordinació del Servici de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament (SPEIS) que, a partir d’ara, després de modificar el seu decret de composició i reglament, inclourà també el secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Emilio Argüeso, i el director general d’Emergències i Extinció d’Incendis, Alberto Martín.
Durant la seua intervenció, Pradas ha defés que “la coordinació i la formació s’han convertit en ferramentes fonamentals per a consolidar uns cossos de bombers eficaços, àgils i homogenis com els que es mereixen tots els valencians”. La responsable de Justícia i Interior ha explicat que esta Comissió, que representa els servicis d’Extinció, Emergències i Salvament de la Comunitat Valenciana té com a objecte detectar les necessitats d’este important servici públic, i des de la Conselleria de Justícia i Interior “estem treballant perquè es puguen resoldre i caminar cap a un model d’eficàcia i excel·lència”.
Funcions de la Comissió
La Comissió de Coordinació dels SPEIS s’encarrega, entre altres qüestions, de proposar als òrgans de les diverses administracions les mesures per a millorar estos servicis, homogeneïtzar els seus mitjans tècnics, conéixer i unificar la formació rebuda i impulsar acords de col·laboració entre els SPEIS d’àrees limítrofes per a millorar els temps de resposta davant les emergències o intervencions que estiguen duent a terme, i la reactivació i l’impuls de les meses tècniques de treball ja constituïdes, així com d’aquelles que es detecte la necessitat de crear per a avançar en la busca de solucions concretes.
En este sentit, en esta sessió s’ha informat de la pròxima publicació del programa de formació per a l’habilitació com a bussejador de rescat amb finalitats de servici públic de personal bomber professional dels servicis de Prevenció, Extinció d’Incendis i Salvament de les administracions públiques de la Comunitat Valenciana.