Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Infraestructures presenta a informació pública l’estudi informatiu de la línia 12 de Metrovalencia
- Esta nova línia forma part del Pla d’ampliació de la xarxa de metro i tramvia de València i la seua àrea metropolitana
- El nou enllaç tramviari part de la línia 10 a l’altura de l’avinguda Germans Maristes i finalitza a l’Hospital Universitari La Fe
La Conselleria de Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat a informació pública l’estudi informatiu de la nova línia 12 de Metrovalencia, que permetrà unir la xarxa tramviària actual amb l’Hospital Universitari La Fe, segons ha publicat hui el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
La nova prolongació de la línia 10 forma part del Pla d’ampliació de la xarxa de Metrovalencia previst per la Generalitat, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, amb vista als pròxims anys.
Este nou traçat tramviari oferix un mode de transport públic sostenible i segur, perfectament integrat en l’estructura urbana del districte de Quatre Carreres que integra barris com la Font de Sant Lluís, Malilla o Na Rovella, amb una població superior a les 70.000 persones.
Al seu torn, permetrà millorar la connectivitat amb els importants equipaments esportius i hospitalaris situats en l’àmbit d’esta actuació i que utilitzen diàriament milers de persones, la qual cosa ampliarà les possibilitats de comunicació d’estos barris amb la resta de la ciutat, a través de la xarxa de Metrovalencia.
El traçat previst proposa enllaçar l’existent línia 10 de tramvia, a l’altura de la rampa d’accés / eixida a l’estació d’Amado Granell - Montolivet, amb l’Hospital Universitari La Fe, i així servirà en el seu recorregut grans equipaments urbans com el complex esportiu de la Fonteta (pavelló Font de Sant Lluís), així com l’Alqueria del Bàsquet i el pavelló Roig Arena; i els nous desenrotllaments residencials en el barri de Malilla nord.
La línia 12 aprofita part del traçat de l’actual línia 10 i incorpora quatre noves parades. El recorregut previst discorrerà per l’avinguda Germans Maristes, fins a travessar l’avinguda Ausiàs March, per a travessar el barri de Malilla i enllaçar amb l’Hospital La Fe, des de la ronda Nord.
La nova connexió tramviària, a través de més de dos quilòmetres de plataforma tramviària, permetrà una fàcil connexió entre els servicis de Rodalia a València Nord i l’Hospital La Fe, mitjançant les connexions per als vianants entre estacions, ja que este centre sanitari no cobrix únicament una àrea específica de la ciutat de València, sinó que és hospital de referència a la província.
Este mateix estudi assenyala que la implantació de la nova plataforma tramviària precisa d’una reordenació de l’espai públic (viaris de circulació, voreres, zones enjardinades) i de la coexistència entre els diferents modes de transport. El disseny de la nova plataforma ha de permetre l’encreuament a nivell per als vehicles i les interseccions existents es mantenen implementant una nova o modificació de les fases semafòriques.
L’estudi informatiu és l’instrument de planificació dels sistemes de transport que servix de base al procés d’informació pública i que, després de la seua aprovació definitiva, permetrà el desenrotllament de la solució finalment adoptada mitjançant la redacció del projecte constructiu.
Al llarg d’este document s’ha procedit a identificar els principals atractius i generadors de demanda subjectes a l’ampliació de la xarxa de Metrovalencia amb esta línia. Al seu torn, s’ha realitzat una caracterització territorial i una anàlisi del sistema de transports existent en l’àmbit d’actuació, identificant els condicionants tècnics i les necessitats des de l’òptica del transport.