Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Turisme Comunitat Valenciana i la DO Arròs de València conviden a viure una experiència turística d’‘arrosser per un dia’ a l’Albufera
- Les dos entitats organitzen la 3a edició d’Aplec, celebrada el 22 i 23 de setembre per a donar a conéixer la gastronomia i cultura valenciana
- L’objectiu és reivindicar l’ecosistema arrosser de la Comunitat Valenciana com un actiu paisatgístic, turístic i cultural
Turisme Comunitat Valenciana, a través de L’Exquisit Mediterrani, i la denominació d’origen Arròs de València conviden estos dies a viure una experiència turística immersiva en la qual els participants tenen l’oportunitat de sentir-se ‘arrossers per un dia’.
D’esta manera, el 22 i 23 de setembre el Parc Natural de l’Albufera acull la tercera edició d’Aplec 2024, una trobada que reunix alguns dels xefs i periodistes gastronòmics més prestigiosos a Espanya amb marca internacional, triats per la seua capacitat de comunicació i pes en xarxes socials i mitjans generalistes, amb l’objectiu que es convertisquen en perfectes prescriptors de la Comunitat Valenciana.
Així, destaca la participació de cuiners amb estrela Michelín o sols Repsol i així com reconeguts mitjans nacionals que durant estos dos dies estan transmetent els valors turístics dels aiguamolls valencians, donant a conéixer la gastronomia pròpia de la zona més enllà del mateix arròs.
Aplec, després de les seues tres edicions, es consolida com un viatge sensorial a través de la gastronomia, el paisatge i la cultura autòctona valenciana amb l’objectiu de promocionar de primera mà la tradició i les gents d’este paratge natural.
El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha volgut destacar que “l’arròs proporciona no solament un producte gastronòmic molt valorat pels turistes, sinó també un paisatge especial, únic i encara bastant desconegut”.
Camarero ha incidit en el fet que l’objectiu d’este suport institucional del Consell a Aplec 2024 és “incrementar la competitivitat de l’oferta turística valenciana, fomentant la realització d’actuacions que facen més competitiva l’oferta turística sobre la base del valor afegit dels seus recursos, com és en este cas, l’arròs i el paisatge de l’Albufera”.
A més, ha ressaltat la importància de promocionar la qualitat dels servicis que s’oferixen en la zona i la singularitat de l’experiència turística, “vinculada al desenrotllament turístic sostenible del territori”, ha afegit.
85.000 euros per al foment turístic de l’arròs
Per a esta edició d’Aplec Arròs de València 2024, Turisme Comunitat Valenciana ha destinat un total de 85.000 euros per a donar suport a les actuacions promocionals de l’esdeveniment esmentat, a través d’una subvenció de caràcter nominatiu a la mateixa denominació d’origen Arròs de València.
Entre les accions, s’inclou un fam trip, trobades professionals per a la valoració turística dels aiguamolls i arrossars valencians, demostracions de cuina en les típiques barraques al costat del llac de l’Albufera, passejos amb barca i activitats per a viure experiències habituals en la vida d’un agricultor valencià com la sega de l’arròs, així com fòrums debat entorn d’este producte, que ha passat de ser símbol cultural a icona gastronòmica.