Visor detalle nota de prensa

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació

El Consell aprova el decret que dota els centres educatius d’auxiliars de conversa en llengües estrangeres per al curs 2024-2025

24/09/2024
  • Este curs disposarà de 1.400 auxiliars de conversa en els centres educatius públics de la Comunitat Valenciana
  • Educació destinarà 11,2 milions d’euros per a auxiliars de conversa de llengua estrangera en el curs 2024-2025

 

El Consell ha aprovat el decret pel qual s’establixen les normes especials reguladores de subvencions a auxiliars de conversa de llengua estrangera en els centres educatius per al curs 2024-2025. En concret, la dotació prevista durant este període ascendix a 11,2 milions d’euros.

El curs comptarà amb 1.400 auxiliars de conversa en els centres educatius públics de la Comunitat Valenciana. Es concedirà una quantitat mensual en concepte d’ajuda per a la dieta de manutenció i allotjament de 1.000 euros per auxiliar de conversa, l’horari setmanal de la qual serà de 16 hores, en les quals s’inclouen les hores de coordinació amb el professorat del centre.

Els 11,2 milions d’euros es repartixen de la manera següent: en la part corresponent als mesos d’octubre, novembre i desembre de 2024 l’import global serà de 4,2 milions d’euros, mentres que la part corresponent als cinc mesos següents (gener-maig de 2025) l’import màxim és de 7 milions d’euros.

La dotació de persones auxiliars de conversa en llengua estrangera en els centres educatius públics té com a objectiu afavorir l’aprenentatge de llengües estrangeres, però també i de manera prioritària (d’acord amb les metodologies actuals, com, per exemple, el tractament integrat de llengües i el tractament integrat de llengua i continguts), l’aprenentatge de continguts curriculars vehiculats en llengües estrangeres.

Estos aprenentatges integradors inclouen l’acostament i el coneixement d’altres cultures de diferents països mitjançant dinàmiques d’aula, tasques i activitats diverses d’aula incloses en el projecte educatiu de centre i en el projecte lingüístic de centre.

Entre els objectius que desenrotllen els processos de millora i de qualitat de l’ensenyament en els ensenyaments no universitaris es troba el domini de diferents llengües i la formació d’una ciutadania plurilingüe en una societat multicultural, a on s’aprenen les dos llengües cooficials, valencià i castellà, a més d’almenys una llengua estrangera.

Per a aconseguir este objectiu es treballa juntament amb el Ministeri d’Educació, Formació Professional i Esports perquè els centres docents públics de la Comunitat Valenciana puguen tindre persones auxiliars de conversa en llengües estrangeres.