Medi Ambient, Infraestructures i Territori
Transport públic

Infraestructures presenta a informació pública l’estudi informatiu de la línia 11 de Metrovalencia

25/09/2024
Infraestructures presenta a informació pública l’estudi informatiu de la línia 11 de Metrovalencia
  • Esta nova línia forma part del Pla d’ampliació de la xarxa de metro i tramvia de València i la seua àrea metropolitana
  • L’actuació proposada permetrà connectar el centre de la ciutat, partint de l’actual línia 10, amb la façana marítima

 

La Conselleria Medi Ambient, Infraestructures i Territori ha presentat a informació pública l’estudi informatiu de la nova línia 11 de Metrovalencia, segons ha publicat el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

La nova línia 11 forma part del Pla d’ampliació de la xarxa de Metrovalencia, previst per la Generalitat, en col·laboració amb l’Ajuntament de València, amb vista als pròxims anys.

L’actuació proposada permetrà connectar el centre de la ciutat, partint de l’actual línia 10, amb la façana marítima, passant per zones d’elevada densitat demogràfica i pols d’atracció de viatgers. Al seu torn, augmentarà la connectivitat dels desenrotllaments urbanístics recents i futurs de l’entorn de la Ciutat de les Arts i les Ciències.

Amb una longitud total pròxima als tres quilòmetres en via doble i una previsió de quatre parades, el traçat propi de la línia 11 comença en la confluència de les avingudes del Saler i Antonio Ferrandis, a on enllaça amb el tram comú amb línia 10 per a continuar cap al nord-est pel pont de l’Assut de l’Or.

En este punt de la línia l’estudi planteja dos alternatives, entre les quals s’ha triat com a futur traçat el que discorre pel carrer Menorca, i així aproximar-se a la zona portuària per l’avinguda Balears, carrer Juan Verdeguer i J.J. Dómine, en connectar la línia 8 de Metrovalencia en la parada actual Grau-La Marina.

Ampliació de la xarxa tramviària

La línia 11 té com a objectiu estratègic ampliar la xarxa tramviària de Metrovalencia per a satisfer les necessitats de mobilitat de zones que en estos moments queden fora de la zona d’influència de la xarxa de Metrovalencia i unint dos eixos bàsics d’explotació tramviària com són les línies 10 i 11 amb les línies 4, 6 i 8.

D’altra banda, esta línia també és necessària per a permetre l’arribada dels tramvies de la línia 10 als tallers i cotxeres de Tarongers, ja que els tallers utilitzats en l’actualitat tenen caràcter provisional.

La nova línia s’emmarca en la zona est de la ciutat de València, entre l’antic llit del riu Túria i el Port. Es tracta d’un àmbit que en l’actualitat té difícil accés al servici de transport públic proporcionat per Metrovalencia i en el qual se situen importants nuclis d’atracció com el centre comercial Aqua, El Corte Inglés o la façana marítima.

A esta situació cal afegir la proximitat del sector Grau, important bossa de sòl que queda en la ciutat i que suposarà un augment important de la demanda en el moment en què es desenrotlle.

Este mateix estudi assenyala que la implantació de la nova plataforma tramviària precisa d’una reordenació de l’espai públic (viaris de circulació, voreres, zones enjardinades) i de la coexistència entre els diferents modes de transport.

L’estudi informatiu és l’instrument de planificació dels sistemes de transport que servix de base al procés d’informació pública i que, després de la seua aprovació definitiva, permetrà el desenrotllament de la solució finalment adoptada mitjançant la redacció del projecte constructiu.

Al llarg d’este document s’ha procedit a identificar els principals atractius i generadors de demanda subjectes a l’ampliació de la xarxa de Metrovalencia amb esta línia. Al seu torn, s’ha dut a terme una caracterització territorial i una anàlisi del sistema de transports existent en l’àmbit d’actuació, identificant els condicionants tècnics i les necessitats des de l’òptica del transport.

Galeria d'imatges