Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Nuria Montes: “Exigim a la Unió Europea que garantisca la competitivitat del nostre sector ceràmic”
- La consellera d’Indústria destaca la necessitat d’establir polítiques que protegisquen la producció de la Unió Europea enfront dels productors de fora de la UE
- Nuria Montes es desplaça a Bolonya per a fer costat a les empreses del clúster ceràmic presents en Cersaie
La consellera d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, Nuria Montes, ha destacat la necessitat que la Unió Europea desplegue polítiques de competència que garantisquen la competitivitat del sector ceràmic espanyol enfront de la competència deslleial, durant la seua visita a Cersaie, la fira internacional per a rajoles ceràmiques i equipament de bany que té lloc esta setmana a Bolonya (Itàlia).
“Dins de la Unió Europea, Espanya i Itàlia són els principals productors de taulell, amb una normativa especialment exigent en matèria de capital humà, sostenibilitat i drets de propietat intel·lectual, entre altres”, ha explicat.
Des del Consell “exigim a la Unió Europea l’establiment d’un marc que garantisca i protegisca el nostre sector ceràmic, que s’enfronta a grans reptes com l’augment de costos per la crisi energètica, el trànsit cap a la descarbonització i la competència deslleial, i que s’ha de ser igual d’exigent amb la importació d’estos productes”, ha indicat.
Nuria Montes, acompanyada per la directora general d’Emprenedoria i Internacionalització, Ester Olivas, ha fet un recorregut pels estands de les empreses de la Comunitat Valenciana presents en el certamen, per a mostrar el seu suport i conéixer de primera mà les inquietuds del sector.
Quant a les expectatives del sector, Nuria Montes ha explicat que les sensacions són bones després d’anys molt complexos i que 2025 pot ser un any de recuperació, “gràcies que comptem -ha assenyalat- amb una situació econòmica millor i amb uns preus de l’energia no òptims, però sí més estables”.
Montes ha destacat el suport real del Consell a la ceràmica després de l’anunci la setmana passada de la nova campanya promocional per a visibilitzar i posar en relleu els valors, els atributs i la qualitat del sector ceràmic europeu i espanyol, amb el suport del Govern Valencià.
Una acció promocional que se suma a l’augment de les ajudes a fons perdut impulsades des de l’Institut Valencià de Finances, la reducció de la burocràcia i la simplificació administrativa, així com el suport a l’anàlisi de mercat o la formació.
“Volem recuperar el posicionament competitiu del sector i per a fer-ho és imprescindible el compromís del Govern central i de la Comissió Europea”, ha destacat Montes.
Des de la Conselleria d’Innovació, Indústria, Comerç i Turisme, a través d’Ivace+i Internacional, “es mantindrà l’aposta per reforçar el pla de compradors internacionals en Cevisama, a fi de continuar facilitant noves oportunitats de negoci a les empreses valencianes”, ha apuntat.
“Estem convençuts de la importància de reforçar i promocionar el nostre certamen insígnia, com un referent internacional de la qualitat i el potencial del nostre sector a escala internacional”, ha indicat Montes.
En l’actual edició de Cersaie participen al voltant de 150 empreses espanyoles, el 90 % de les quals són de la Comunitat Valenciana.
A més de reforçar el pla de compradors de Cevisama, s’intensificarà la promoció internacional del sector a través del desenrotllament de seminaris especialitzats en mercats estratègics, al mateix temps que s’organitzaran missions inverses en col·laboració amb ASCER per a acostar noves oportunitats de negoci al sector.
Comptem amb empreses capdavanteres que són exemple d’innovació constant, d’aposta per la internacionalització, així com pel desenrotllament de processos més sostenibles i eficients, “amb productes amb elevat disseny, qualitat i durabilitat, capaços de competir en qualsevol mercat”.
A les accions esmentades se sumen les ajudes econòmiques, com les de la Direcció General d’Emprenedoria i Internacionalització, que donen suport a la participació d’empreses en fires internacionals, a més d’altres gastos derivats de la promoció internacional, “que signifiquen un xicotet suport afegit en el desplegament del pla d’internacionalització i que poden servir perquè les empreses testen mercats d’interés”.