Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció internacional

Turisme Comunitat Valenciana presenta a Nova York la seua estratègia de sostenibilitat turística

26/09/2024
Turisme Comunitat Valenciana presenta a Nova York la seua estratègia de sostenibilitat turística
  • El director general de Turisme ha participat en l’esdeveniment ‘Spain Talks. Caring for the Future’, organitzat per Turespaña, que ha reunit líders d’entitats i destinacions referents en este àmbit
  • Israel Martínez també s’ha reunit amb USTOA, el principal turoperador del país, que celebrarà en 2025 el seu congrés anual a València
  • El mercat estatunidenc mostra en 2024 un creixement interanual a la Comunitat Valenciana, tant en volum, amb un 8,6 % més de turistes fins a juliol, com en pernoctacions hoteleres, que augmenten un 33,4 %

La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, ha presentat a Nova York la seua estratègia de sostenibilitat turística com a model pioner i referent nacional, en una jornada organitzada per Turespaña amb el lema ‘Spain Talks. Caring for the Future’.

Es tracta d’un esdeveniment que ha reunit líders d’entitats i destinacions referents en l’àmbit de la sostenibilitat en el turisme, i a on la Comunitat Valenciana ha donat a conéixer les seues pràctiques i iniciatives que promouen el creixement responsable en la indústria turística.

El director general de Turisme, Israel Martínez, ha participat en este acte promocional, emmarcat dins del cicle d’activitats organitzades amb motiu de la Setmana del Clima, i ha destacat que “el que realment distingix la destinació Comunitat Valenciana és el nostre ferm compromís amb la sostenibilitat”.

Durant la presentació, Martínez ha insistit que l’estratègia de sostenibilitat 2024-2028 de la Comunitat Valenciana s’enfoca en “tres pilars clau que versen sobre la sostenibilitat econòmica, social i ambiental”. També ha destacat iniciatives impulsades per la Generalitat, com el Codi Ètic del Turista i el Decàleg del Turista Responsable, que promouen pràctiques turístiques més conscients i responsables.

De la mateixa manera, ha subratllat exemples de destinacions compromeses amb esta causa, com la ciutat de València, designada Capital Verda Europea en 2024, i Benidorm, una de les principals destinacions turístiques del Mediterrani, amb més de tres milions de turistes cada any, que va ser la primera ciutat en el món a ser certificada com a destinació turística intel·ligent.

Esta jornada, impulsada per Turespaña, ha albergat presentacions de destinació, en les quals han participat com a protagonistes Comunitat Valenciana, Canàries i Balears; diverses taules redones i conferències enfocades a compartir experiències valuoses, i millors pràctiques sobre el turisme responsable. En definitiva, ha resultat una oportunitat per al diàleg, la col·laboració i l’intercanvi de coneixements entorn del principal desafiament que afronta el nostre sector en l’actualitat.

Trobada amb USTOA, principal turoperador del país

Durant la visita institucional als Estats Units, el director general de Turisme s’ha reunit amb USTOA (United States Tour Operators Association), el principal turoperador del país, que celebrarà en 2025 el seu congrés anual a València.

Sobre este tema, Martínez ha subratllat que “ja estem preparant diverses activitats per a esta cimera i que, encara que la seu serà la ciutat de València, el programa l’estem preparant per a tota la Comunitat Valenciana”.

Turisme Comunitat Valenciana aprofitarà el desplaçament als Estats Units per a contactar també amb companyies aèries, ja que un dels objectius del Consell és establir una connexió directa amb el país.

Mercat estatunidenc a la Comunitat Valenciana

Durant 2023 van visitar la Comunitat Valenciana 144.129 estatunidencs, i este és el dotzé mercat emissor cap a la Comunitat Valenciana amb una quota de l’1,4 % del total de turistes i un ràpid increment des de 2021.

En referència a l’estada i la manera de viatjar, el turista estatunidenc roman una mitjana de 8,9 dies, amb un gasto mitjà diari de 248 euros per persona. El mitjà de transport triat pel 99,1 % és l’avió i un 12,9 % viatja amb un paquet turístic organitzat.

Els principals motius de la visita són l’oci, amb un 71,6 %, i els negocis, un 10,3 %, mentres que les principals activitats triades en 2023 són visites culturals, amb un 60 %; activitats gastronòmiques, amb un 75 %, i el turisme urbà, al voltant d’un 90 %.

Quant a 2024, les últimes enquestes publicades mostren que el mercat estatunidenc seguix la senda de creixement a la Comunitat Valenciana, amb un augment de l’arribada de turistes fins a juliol del 8,6 % més respecte al mateix període de l’any anterior, i amb una notable pujada del 33,4 % en el nombre de pernoctacions hoteleres.

Galeria d'imatges