Presidència
Simplificació administrativa

La Generalitat inicia la consulta pública del projecte de decret d’entitats col·laboradores de certificació i ens habilitats en simplificació administrativa

10/10/2024
La Generalitat inicia la consulta pública del projecte de decret d’entitats col·laboradores de certificació i ens habilitats en simplificació ...
  • Ambeste decret s’agilitzaran els procediments administratius i s’oferiran solucions innovadores a la ciutadania i les empreses en la seua relació amb l’Administració pública

Presidència de la Generalitat, a través de la Direcció General de Simplificació Administrativa, ha iniciat el període de consulta pública del projecte de decret que regularà les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa, segons publica el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Este nou decret té com a finalitat agilitzar els procediments administratius i oferir solucions innovadores a alguns dels principals desafiaments que enfronten la ciutadania i les empreses en la seua relació amb l’Administració pública. D’esta manera, la Generalitat busca reduir els retards generats per errors en la documentació en els procediments més complexos, i oferir noves vies perquè la ciutadania puga exercir els seus drets i interessos de manera àgil i eficient.

En este sentit, el director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, ha assenyalat que, amb esta nova regulació, des del Consell, “farem un pas més en el nostre compromís d’acostar l’Administració a les persones i facilitar els processos per a empreses i ciutadans”.

Així ha explicat que “la creació d’entitats col·laboradores de certificació i dels ens habilitats reflectix l’aposta de la Generalitat per la innovació i la col·laboració social en la gestió administrativa”. En definitiva, ha apuntat, “volem simplificar tràmits, reduir temps i oferir més garanties als qui interactuen amb l’administració pública”.

Problemes per a resoldre amb esta iniciativa

Segons el director general, “el primer desafiament que abordarà el decret és el retard en la tramitació d’alguns procediments, a causa de la recurrent esmena de la documentació presentada”. Per a fer-ho, el projecte proposa la creació d’entitats col·laboradores de certificació, que podran verificar la idoneïtat de la documentació abans de la seua presentació als òrgans administratius, la qual cosa propiciarà així procediments més eficients i àgils.

D’altra banda, ha destacat la necessitat de tindre un sistema de representació senzill i accessible per a la ciutadania. Amb esta finalitat, el decret introduirà la figura dels ens habilitats, que permetran a persones físiques o entitats representar els interessats en la realització de transaccions electròniques amb l’Administració.

Participació ciutadana

Este procés de consulta pública està obert a totes les persones interessades, els qui podran presentar les seues aportacions i opinions a través del portal de participació ciutadana de la Generalitat. El termini per a la presentació d’aportacions serà de 15 dies naturals, comptats a partir de l’endemà de la publicació de l’anunci en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Després del tancament d’este període de consulta, es publicarà una valoració global de les aportacions rebudes, i així es garantirà la transparència i participació en el procés d’elaboració d’esta norma.

Galeria d'imatges