Visor detalle nota de prensa

Presidència
Simplificació administrativa

La Generalitat obri el període de consulta pública per al projecte del Decret de simplificació administrativa i transformació digital

18/10/2024
La Generalitat obri el període de consulta pública per al projecte del Decret de simplificació administrativa i transformació digital
  • El nou decret busca adaptar l’Administració pública valenciana als avanços en transformació digital
  • El director general de Simplificació Administrativa destaca l’objectiu del Consell de “construir una administració més àgil, pròxima i eficient”

La Direcció General de Simplificació Administrativa, dependent de la Presidència de la Generalitat, juntament amb la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC) han iniciat un període de consulta pública prèvia sobre el projecte de decret que regularà la simplificació administrativa i la transformació digital en l’àmbit de l’Administració autonòmica.

El nou decret busca adaptar l’Administració pública valenciana als avanços en transformació digital, en millorar els processos administratius i reduir les càrregues burocràtiques, d’acord amb el marc normatiu autonòmic i estatal.

Este projecte forma part de l’estratègia de simplificació i modernització impulsada pel Pla Simplifica 2024-2026, el Pla estratègic de transformació digital de l’Administració de la Generalitat, GEN Digital 2025, i el Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa de la Generalitat.

Com ha assenyalat el director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, “l’objectiu del Consell és construir una administració més àgil, pròxima i eficient”. Així, ha afegit, “este nou decret reforça el nostre compromís amb la transformació digital i la simplificació dels processos, perquè tant la ciutadania com les empreses puguen relacionar-se amb l’Administració de manera més senzilla i ràpida”.

Integrar ferramentes digitals amb procediments administratius

El decret té com a principal objectiu millorar la gestió administrativa mitjançant l’aplicació de criteris de simplificació i la incorporació de tecnologies digitals avançades. Això permetrà reduir els temps de tramitació i simplificar els procediments, i beneficiar tant la ciutadania com les empreses. Així mateix, es busca integrar les ferramentes digitals amb els procediments administratius per a aconseguir una administració més eficient i àgil.

A més, ha apuntat el director general, “el context de transformació digital actual exigix una actualització de la normativa per a integrar criteris de simplificació administrativa amb els avanços tecnològics”.

En este sentit, ha explicat que “este decret permetrà a l’Administració valenciana complir amb els objectius d’eficiència, seguretat jurídica i reducció de càrregues administratives”.

Per a Francisco Ortega, “l’aprovació d’este decret és crucial en el context de transformació digital en el qual es troba l’Administració pública i la col·laboració amb la DGTIC assegura que les solucions proposades s’alineen amb els objectius del Pla GEN Digital 2025, que establix les bases per a una modernització integral de l’Administració mitjançant la digitalització dels servicis i processos”.

Participació ciutadana

El procés de consulta pública està obert a la participació de qualsevol persona interessada, que podrà enviar les seues aportacions i opinions a través del portal de participació ciutadana de la Generalitat. El termini per a la presentació d’aportacions serà de 15 dies naturals des de la publicació de l’anunci en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).

Una vegada finalitzat el període de consulta, es publicarà una valoració global de les aportacions rebudes per a assegurar la transparència i participació ciutadana en l’elaboració de la norma.

Galeria d'imatges