Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat i la Comunitat de Madrid reclamen al Govern central finançament per a assumir les línies de transport eliminades pel Ministeri

- Vicente Martínez Mus s’ha reunit amb el conseller de Vivenda madrileny, Jorge Rodrigo, per a abordar el mapa concessional estatal i com afecta les dos comunitats
- El conseller assenyala que la retallada de servicis a Alcalà de Xivert, Torreblanca, Bellreguard, Miramar, Torrebaja, Utiel, Requena, Gandia o Segorbe “afectarà més de 135.000 persones”
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, i el conseller de Vivenda, Transports i Infraestructures de la Comunitat de Madrid, Jorge Rodrigo, han reclamat al Govern un finançament adequat que els permeta assumir les responsabilitats derivades del nou mapa concessional estatal del transport per carretera.
Tots dos consellers han mantingut una trobada a Madrid per a abordar una qüestió que afecta les dos comunitats i que, segons han denunciat, el Ministeri de Transports no ha comptat per al seu estudi amb la participació i el consens dels executius regionals.
Martínez Mus i Rodrigo han explicat que esta reestructuració del mapa concessional del Ministeri de Transports, que elimina diverses rutes, parades i servicis, “va en contra de les polítiques de mobilitat sostenible i connectivitat que tant la Comunitat Valenciana com la Comunitat de Madrid han estat promovent”.
El titular d’Infraestructures de la Generalitat ha assenyalat que el nou mapa concessional “repercutix directament en el cost d’uns servicis que fins ara eren prestats per l’Administració general de l’Estat”. No obstant això, ha indicat, la resposta del Ministeri “és insuficient, perquè només s’han destinat 40 milions d’euros durant dos anys de manera temporal per a implementar un mapa en el qual només els servicis anul·lats tenen un cost de més del doble, que deixen les comunitats autònomes amb la càrrega de finançar la resta dels costos si volen continuar donant servici a la ciutadania”.
En este sentit, ha indicat que la reestructuració “retalla servicis a municipis de la Comunitat Valenciana com Alcalà de Xivert, Torreblanca, Bellreguard, Miramar, Torrebaja, Utiel, Requena, Gandia o Segorbe, amb l’eliminació de parades que afectarà més de 135.000 veïns i veïnes d’estes poblacions”.
Amb la finalitat d’abordar esta problemàtica que afecta milers de viatgers, tant el conseller d’Infraestructures de la Generalitat com el conseller de Transports de la Comunitat de Madrid exigixen la convocatòria urgent de la Conferència Sectorial.
És fonamental, ha afegit Martínez Mus, que l’executiu central “reconega la necessitat de transferir els fons corresponents a les comunitats autònomes per a garantir un servici de transport digne i eficient. La col·laboració interadministrativa és essencial per al desenrotllament de polítiques de transport que s’alineen amb els interessos i les necessitats de la ciutadania”.
Així mateix, ha recordat que la Generalitat “sí que aposta per un transport públic de viatgers millor, eficaç i de qualitat per a fer front a la deixadesa del Govern de Pedro Sánchez, que descura i suprimix línies, deixant sense transport milers de veïns de molts municipis de la Comunitat Valenciana. Tenim el compromís d’invertir més de 400 milions d’euros per a la renovació del nostre mapa concessional i incorporar a la flota pública més de 600 autobusos, la majoria híbrids i elèctrics”.
Per la seua banda, el conseller madrileny, Jorge Rodrigo, ha recordat que “és una mesura perjudicial, que s’ha fet sense comptar amb el diàleg i les aportacions dels executius regionals, a pesar que hem reclamat en reiterades ocasions la convocatòria d’una conferència sectorial”. A més, ha insistit, “a la Comunitat de Madrid deixa de banda una població pròxima a 130.000 veïns en eliminar les parades de 16 municipis”.