Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Martínez Mus destaca “el compromís del Consell amb la Safor” amb el desbloqueig dels projectes per a ampliar la CV-60

- Martínez Mus s’ha reunit amb l’alcalde de Gandia per a abordar diversos plans de desenrotllament d’infraestructures
- La Generalitat licita l’estudi informatiu per a la connexió ferroviària Gandia-Dénia i aposta per una mesa de negociació amb el Govern per a definir la solució definitiva
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha destacat “el compromís del Consell amb la Safor” amb el desbloqueig dels diversos projectes de construcció per a ampliar la CV-60, que comprén actuacions concretes com la licitació de la redacció del tram Palma de Gandia-Gandia de la CV-60.
Així ho ha assegurat el titular de Medi Ambient després de reunir-se amb l’alcalde de Gandia, José Manuel Prieto, en una trobada en la qual s’han abordat diversos assumptes en matèria d’infraestructures i transport que afecten les dos administracions.
Per a Martínez Mus, la CV-60 s’ha de convertir “en un veritable eix vertebrador comarcal de tota la Comunitat Valenciana” i, per això, ha afirmat, “es continua treballant perquè esta actuació siga una realitat”. En este sentit, s’ha referit a altres trams, com el de l’Olleria-Terrateig, ja que està previst que la redacció d’este, que va començar l’estiu passat, “s’accelere al màxim”.
La CV-60 és una via transversal de la xarxa de carreteres autonòmica i connecta, d’oest a est, les comarques de l’Alcoià, el Comtat, la Vall d’Albaida, la Costera, la Safor i la Marina. Actualment, discorre des de la connexió amb l’autovia A-7 (a l’altura dels túnels de l’Olleria) fins a la intersecció amb la CV-680, al sud del municipi de Beniflà.
“Per a la Generalitat és necessari completar este potent eix viari amb l’objectiu de millorar la connexió de les comarques de l’interior amb el corredor viari d’alta capacitat de la costa, que conformen l’AP-7 i l’N-332, i constituir un corredor alternatiu a l’A-3 i l’AP-7”, ha remarcat el titular d’Infraestructures.
Durant la reunió, el conseller i l’alcalde també han pactat la constitució d’una mesa amb representants de la Generalitat, el Govern central i ajuntaments com el de Gandia per a tractar el desenrotllament de la connexió ferroviària entre la Safor i la Marina.
El titular d’Infraestructures ha recordat la necessitat de comptar amb una connexió eficient entre Gandia i Dénia i ha demanat al Govern central que assumisca el seu paper. “Per part de la Generalitat, ja hem licitat l’estudi informatiu per a ampliar el tramvia per a poder comptar amb un full de ruta clar, però volem que es constituïsca una mesa de negociació amb el Govern central amb la finalitat de definir la solució definitiva”, ha remarcat Mus.
Línies d’autobús
Martínez Mus també ha valorat els projectes per a millorar les connexions d’autobús de la Generalitat en la comarca. Així, el conseller ha mostrat el compromís amb Gandia i la Safor, que comptaran amb dos nous corredors d’autobús comarcals, a més de les noves connexions ja en marxa amb punts com Xàtiva o Alcoi.
“La comarca tindrà onze línies noves estructurades en els corredors la Safor Nord i la Safor Sud, que milloraran les freqüències i permetran una connexió més eficient amb punts clau com l’hospital o l’estació de tren”, ha concretat Martínez Mus. En este sentit, ha conclòs dient que la Generalitat manté “el compromís que les noves línies puguen entrar en funcionament en 2025”.
Galeria d'imatges
Talls de veu relacionats
Conseller Vicente Martínez Mus