Justícia i Interior

La Conselleria de Justícia i Interior avança en la implantació del sistema d’acreditació de la Policia Local

23/10/2024
La Conselleria de Justícia i Interior avança en la implantació del sistema d’acreditació de la Policia Local
  • La Comissió de Coordinació de Policies Locals ha informat sobre el projecte de decret pel qual es regula el document d’acreditació de les persones integrants dels cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana
  • Este decret permetrà millorar la coordinació de la Policia Local, garantint la identitat del “carnet professional” en tot el territori autonòmic
  • Suposa el primer pas per a tindre el Registre de policies locals de la Comunitat Valenciana

 

Valencia.

La Conselleria de Justícia i Interior ha reunit la Comissió de Coordinació de Policies Locals en l’Institut Valencià de Seguretat Pública i Emergències (IVASPE) per a avançar en el sistema d’acreditació.

La trobada, que ha sigut presidida pel secretari autonòmic de Seguretat i Emergències, Emilio Argüeso, ha servit per a informar sobre el projecte de decret pel qual es regula el document d’acreditació de les persones integrants dels cossos de Policia Local de la Comunitat Valenciana, així com el document d’acreditació de les persones policies jubilades i el d’acreditació d’espècie animal destinat a unitats policials.

Amb este decret es fa un pas més en la coordinació d’este col·lectiu funcionarial, garantint la identitat del carnet professional en tot el territori autonòmic. D’esta manera es contribuïx a millorar la imatge i professionalitat de les persones integrants dels cossos de Policia Local, així com a reforçar la seguretat jurídica i permetre una millor identificació corporativa d’estos. Esta acreditació suposarà el primer pas per a tindre el Registre de policies locals de la Comunitat Valenciana.

D’eixa manera, s’assignarà al funcionari un número professional que l’acompanyarà durant tota la seua carrera professional independentment que ascendisca o canvie de municipi. El projecte també preveu l’expedició d’un document acreditatiu de la condició de persona policia jubilada.

De la mateixa manera, els animals que integren les diferents unitats especialitzades dels cossos de Policia Local podran estar proveïts d’un document d’acreditació, que haurà de portar la persona a la qual l’animal acompanye sempre que es troben en servici actiu.

Comissió de Coordinació de Policies Locals

Esta comissió, màxim òrgan consultiu de la Policia Local, està composta pel director de l’Agència Valenciana de Seguretat i Resposta davant les Emergències (AVSRE) i 24 vocals (8 vocals de l’Administració autonòmica, 8  alcaldies proposades per la Federació Valenciana de Municipis i Províncies, i 8 vocalies a proposta dels sindicats més representatius en l’àmbit de l’Administració local de la Comunitat Valenciana).

Les funcions principals d’este òrgan són informar projectes normatius, proposar mesures per a servicis policials, conéixer programació de cursos, proposar plans d’actuació conjunta, i mediació i arbitratge. Per a fer-ho, es reunirà preceptivament dos vegades a l’any i totes les ocasions que es requerisca per al compliment de les seues comeses.

Galeria d'imatges