Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Educació elabora una guia d’acompanyament emocional perquè els alumnes afectats per la DANA tornen a classe en un entorn acollidor, segur i estable
- Els protocols, amb especial rellevància per a l’atenció d’alumnat en centres receptors, estan disponibles en la web de la Conselleria des de divendres passat
- S’inclouen, entre altres mesures, actuacions per a saber acompanyar els xiquets i els jóvens en el dol
- La guia s’ha elaborat diferenciant actuacions segons equips directius, departament d’orientació, equips d’intervenció i coordinadors d’igualtat, i equips docents
La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través de la Direcció General d’Inclusió Educativa, ha elaborat una guia d’acompanyament emocional perquè els alumnes afectats per la DANA puguen tornar a classe en un entorn acollidor, segur i estable.
Es tracta d’un compendi de mesures en l’àmbit educatiu davant de situacions de crisi, amb especial atenció a l’acompanyament emocional per a centres receptors d’alumnat afectat per la DANA. Estos documents estan disponibles des de divendres passat en la web de la Conselleria d’Educació i des d’este diumenge els centres també els tindran per correu electrònic, i es completarà així el primer document que se’ls va fer arribar el 30 d’octubre amb pautes per a les actuacions en l’àmbit educatiu davant d’esta classe de situacions.
La directora general d’Inclusió Educativa, Xaro Escrig, ha assenyalat que la DANA “ha produït un impacte profund en l’entorn i en la societat de la Comunitat Valenciana” i, davant d’este escenari, “es torna imprescindible que el Sistema Educatiu assumisca que l’acompanyament emocional és una línia irrenunciable d’actuació”.
“Els centres educatius sempre han de ser un entorn segur i després de l’impacte de la DANA, que ha suposat la commoció d’alumnes i docents i que en alguns casos implicarà haver de reubicar-se en altres instal·lacions, ho han de ser molt més. Els centres han de ser un refugi d’estabilitat i de seguretat”, afig.
Este protocol està elaborat per a atendre alumnat de les diverses etapes educatives, i s’inclouen, entre altres mesures, actuacions per a saber acompanyar els xiquets i jóvens en el dol, així com pautes de protecció i benestar. S’ha realitzat conjuntament amb l’equip del CEFIRE d’Inclusió, Benestar i Salut Mental, que depén de la Subdirecció General de Formació del Professorat.
“Després de la DANA del 29 d’octubre passat, Educació ha treballat en mesures per a la reconstrucció del Sistema Educatiu amb una visió global, en la qual no es podia oblidar la gestió emocional i la salut mental”, ha assenyalat Escrig. Estos protocols se sumen a la formació dirigida a tot el professorat de la Comunitat Valenciana sobre com intervindre en situacions de crisi i com ajudar a superar el trauma a les escoles, que van haver d’ampliar places en desbordar-se les previsions.