Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El Consell impulsa una borsa de treball del personal funcionari d’Administració local amb habilitació nacional en la província de València
- La Generalitat destina 30.000 euros a les actuacions previstes en el conveni amb el Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de la província de València
- Els ajuntaments que, per vacant, absències prolongades o baixes de llarga duració, no disposen de personal funcionari d’Administració local poden recórrer a la borsa de treball creada a este efecte
El Consell ha aprovat un conveni de col·laboració entre Presidència de la Generalitat i el Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local (Cosital) de la província de València que permetrà impulsar la creació d’una borsa de treball per a personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional, així com accions de formació per a este col·lectiu professional.
En este sentit, la Generalitat destina 30.000 euros als gastos derivats de la participació de Cosital en la creació d’esta bossa, gestionada per la Direcció General d’Administració Local, en la qual s’inscriurà voluntàriament el personal funcionari interessat a exercir les seues funcions de manera temporal en municipis amb llocs vacants i problemes de gestió.
Al seu torn, esta col·laboració preveu el finançament d’accions formatives destinades al personal funcionari amb habilitació de caràcter nacional organitzades per Cosital. D’esta manera, s’impartiran formacions relacionades amb l’organització i funcionament municipal, competències relacionades amb l’àmbit local, contractació, urbanisme i medi ambient i gestió pressupostària, entre altres matèries.
També es preveu la col·laboració per a l’impuls de les relacions institucionals de Cosital València amb altres agents, d’activitats que reforcen les relacions entre els membres del col·lectiu, així com en la divulgació de les seues funcions, activitats i altres assumptes relacionats amb el règim local.
Cobertura de vacants
Les entitats locals que, per vacants, absències prolongades o baixes de llarga duració, no disposen de personal funcionari d’Administració local amb habilitació de caràcter nacional i es troben davant greus problemes de gestió que impedixen el seu normal funcionament, poden sol·licitar a la Direcció General d’Administració Local fer ús de la borsa d’ocupació per a la prestació puntual dels seus servicis professionals, d’acord amb l’article 48 del Decret 92/2021.
En esta llista, que està oberta a totes les subescales i categories, figuren els funcionaris i funcionàries amb habilitació de caràcter nacional que expressament han decidit incorporar-se. La crida es fa per orde de puntuació de mèrits, ateses, en tot cas amb caràcter preferent, la subescala i la categoria corresponents al lloc que s’ha d’ocupar.
Per a la formalització d’esta llista, la Generalitat pot comptar amb la col·laboració de les associacions professionals més representatives d’este personal, com és el cas del Col·legi Oficial de Secretaris, Interventors i Tresorers d’Administració Local de la província de València.