Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat Valenciana llança un assistent virtual per a facilitar informació sobre les ajudes de la riuada
- L’assistent està dissenyat per a respondre a preguntes relacionades amb les ajudes i recursos disponibles, com condicions, els terminis establits o tràmits necessaris
La Direcció General de Simplificació Administrativa, amb el suport tècnic de la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), ha posat hui en funcionament un assistent virtual en la pàgina web Som Solidaritat.
Este nou servici, que fa ús d’algoritmes d’intel·ligència artificial generativa, permetrà a la ciutadania fer consultes de manera àgil i senzilla sobre les ajudes aprovades després de la riuada que va afectar greument la Comunitat Valenciana el passat 29 d’octubre, així com altra informació d’interés per a persones i entitats afectades per esta.
L’assistent està dissenyat per a respondre a preguntes freqüents relacionades amb les ajudes i recursos disponibles, com les condicions per a sol·licitar-les, els terminis establits o els tràmits necessaris per a la seua gestió. El seu objectiu és millorar l’atenció a la ciutadania, reduir temps d’espera i garantir un accés més directe a la informació.
El compromís és oferir ferramentes que simplifiquen els tràmits i acosten l’Administració a les persones afectades per esta emergència, gràcies a la col·laboració amb la DGTIC, s’ha aconseguit implementar una solució tecnològica eficaç i accessible per a tota la ciutadania.
El portal Som Solidaritat, creat per a coordinar i canalitzar els recursos i la solidaritat en situacions d’emergència, es reforça amb esta nova funcionalitat tecnològica, i d’esta manera es consolida com un referent en l’atenció i gestió de l’emergència per la riuada a la Comunitat Valenciana.
Les principals dades sobre l’assistent virtual són les següents: està disponible en diversos idiomes; funciona les 24 hores, els 7 dies de la setmana; respon als principals dubtes sobre les ajudes de la inundació i redirigix a fonts d’informació més detallada, quan és necessari; i oferix informació general d’interés a les persones i entitats afectades.
Amb iniciatives com esta, la Generalitat reafirma el seu compromís amb la innovació i la proximitat en els servicis públics, per a garantir una resposta ràpida i efectiva davant situacions d’emergència.
Per a més informació:
Accediu a l’assistent virtual en la web Som Solidaritat.