Sanitat
Urgències hospitalàries

L’Hospital La Fe implanta el pla ‘Coneix el teu servici d’Urgències’ per a millorar l’atenció als pacients

26/11/2024
L’Hospital La Fe implanta el pla ‘Coneix el teu servici d’Urgències’ per a millorar l’atenció als pacients
  • El pla inclou informació individualitzada sobre els temps d’espera, la millora de la cartelleria i un recorregut virtual pel Servici d’Urgències
  • L’àrea clínica d’Urgències de l’Hospital La Fe va atendre 221.448 pacients l’any passat

L’Hospital Universitari i Politècnic La Fe ha posat en marxa un nou pla denominat ‘Coneix el teu servici d’Urgències’, dissenyat per a millorar la informació i accessibilitat dels pacients i els seus familiars en el Servici d’Urgències.

Esta iniciativa busca oferir una atenció més humanitzada i centrada en les persones, proporcionant informació en temps real i de manera personalitzada sobre el funcionament del servici i l’estat clínic dels pacients, el seu diagnòstic, el pronòstic i les possibilitats terapèutiques durant el seu procés assistencial.

Els objectius del pla ‘Coneix el teu servici d’Urgències’ s’emmarquen en el pla global d’humanització de l’Hospital La Fe per a millorar la comunicació entre pacients, familiars i professionals, en l’entorn hospitalari.

El pla és el resultat de la col·laboració d’un equip format per professionals de la Subdirecció de Sistemes d’Informació de La Fe, l’àrea d’Atenció a la Ciutadania, la Subdirecció d’Infraestructures i el mateix Servici d’Urgències.

Per al desplegament del pla s’han dissenyat i instal·lat pantalles en les sales d’espera que mostren informació individualitzada dels temps aproximats d’atenció en funció de la gravetat dels pacients i altres factors operatius.

D’altra banda, s’oferix un recorregut virtual del Servici d’Urgències, accessible mitjançant un codi QR, la qual cosa permet als pacients i els seus acompanyants conéixer les diverses àrees i el circuit del procés assistencial des de qualsevol dispositiu mòbil, també adaptat a la llengua de signes.

El pla també ha introduït millores en la cartelleria de les diverses consultes i zones del Servici d’Urgències, a més d’incloure vídeos explicatius sobre el funcionament de les diverses zones, explicant cada un dels passos del procés assistencial, accessibles des de la pàgina web de l’hospital.

El director de l’àrea clínica d’Urgències de l’Adult, el doctor Javier Millán, ha destacat “la importància de millorar la informació als usuaris i adaptar-la a les seues necessitats com a objectiu fonamental en els servicis d’urgències. Estos són entorns complexos i desconeguts per a molts, a on els pacients i les seues famílies arriben preocupats i amb una gran càrrega emocional”.

Per la seua banda, l’adjunta d’infermeria de l’àrea, Llucia Valentín, ha recalcat el paper de les infermeres, ja que són fonamentals en la transmissió de la informació, orientant els pacients i els seus familiars sobre el procés de l’atenció. “Constituïxen el primer contacte amb el Servici d’Urgències i al llarg de tot el desenrotllament assistencial, per a garantir així l’adequada evolució del pla de cures”.

Per al pla han desenrotllat un algorisme adaptatiu que recalcula dinàmicament els temps d’espera en funció de diversos paràmetres, com ara la severitat del pacient durant el procés de triatge, el grau d’ocupació del Servici d’Urgències i els temps obtinguts en les atencions prèvies del torn actual. Com a resultat, s’obté un interval de temps estimat per a l’atenció mèdica, la qual cosa permet mantindre informats en tot moment els pacients mitjançant les pantalles situades en les diverses sales d’espera.

El Servici d’Urgències de l’Hospital La Fe va atendre l’any passat un total de 221.448 pacients, 147.881 dels quals van correspondre a l’àrea clínica d’Urgències de l’Adult.

Galeria d'imatges

Talls de veu relacionats

Javier Millán, director de l’àrea clínica d’Urgències de l’Adult