Detalle nota de prensa - Comunica GVA
FGV realitza les primeres proves per a recuperar part del servici de la xarxa de metro de València i l’àrea metropolitana
- El conseller Vicente Martínez Mus ha assenyalat que després de la posada en marxa de les línies tramviàries s’avança en una segona fase que permetrà recuperar la circulació en gran part de les línies de Metrovalencia
- Durant este procés amb trens en circulació, i amb el nou lloc de comandament de Tallers Machado en funcionament, es determinarà la data definitiva de reobertura
El conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, ha assistit este matí a les proves que Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) està realitzant per a recuperar la circulació de les línies de metro a la ciutat de València i part de l’àrea metropolitana.
Les proves han començat ja amb trens en circulació, una vegada el nou lloc de comandament, instal·lat en Tallers Machado, permet regular la circulació ferroviària al llarg de les línies no afectades directament per les inundacions i atendre també les necessitats pròpies del servici, com ara comunicació, seguretat o atenció al client.
“Este procés es prolongarà durant diversos dies i permetrà determinar la data exacta en la qual els trens podran tornar a circular amb garanties totals en gran part de la xarxa. En esta segona fase del pla anunciat per la Generalitat, i després de la reobertura de les línies de tramvia el 9 de novembre passat, l’objectiu és recuperar el servici de metro fins i tot abans del pròxim 6 de desembre”, ha anunciat Martínez Mus.
El mateix conseller, acompanyat pel director gerent d’FGV, Alfonso Novo, ha fet un recorregut en proves entre les estacions de Xàtiva i Nou d’Octubre de Metrovalencia.
“Els efectes de les inundacions sobre les instal·lacions d’FGV ens obliguen a disposar únicament del taller de Machado per a les línies de metro, per la qual cosa el servici previst estarà condicionat per esta i altres circumstàncies, com ara l’afecció al material mòbil, els equips tècnics o la disponibilitat de personal”, ha avançat el conseller.
El servici de metro previst inclourà gran part de les línies 1, 2, 3, 5, 7 i 9 fins a San Isidro, ja que des d’esta estació fins a Castelló, final de la línia 1, la xarxa es troba en ple procés de reconstrucció.
Com a alternativa a la xarxa de Metrovalencia, i fins a la recuperació definitiva del servici, la Generalitat ha habilitat 25 corredors d’autobús nous per a facilitar la connectivitat dels diversos barris i localitats pròximes a València i poder garantir la mobilitat dels ciutadans.
Estos corredors d’autobús connecten amb València o els punts de parada de l’EMT, Rodalia i les línies ja existents de Metrobús. A mesura que el metro comence a circular, les línies que circulen per estes zones deixaran de prestar servici.
Nou lloc de comandament de Machado
Martínez Mus ha explicat que “per a poder iniciar estes proves ha sigut fonamental condicionar en temps rècord el nou lloc de comandament en els Tallers Machado, des del qual se sustenta tot el trànsit ferroviari de Metrovalencia”.
El lloc de comandament regula i gestiona la circulació i controla les subestacions elèctriques, les catenàries i les instal·lacions de les estacions, així com tots els sistemes d’atenció al viatger i la central operativa de seguretat ciutadana.
Per a habilitar estes noves instal·lacions ha sigut necessària la restauració del control de trànsit centralitzat (CTC) de la xarxa de metro i del telecomandament d’instal·lacions fixes, subestacions elèctriques i megafonia, actuacions a les quals s’han destinat més de tres milions d’euros per part d’FGV i que també permetran renovar el situat a València Sud.