Visor detalle nota de prensa

Conselleria d'Educació, Cultura, Universitats i Ocupació
CMCV

El Consorci de Museus recupera el projecte ‘PAM! PAM!’ de promoció d’artistes emergents en col·laboració amb la Facultat de Belles Arts de València

27/11/2024
El Consorci de Museus recupera el projecte ‘PAM! PAM!’  de promoció d’artistes emergents en col·laboració amb la Facultat de Belles Arts de València
  • ‘PAM!PAM! 24’ reunix l’obra de deu artistes seleccionats per un jurat d’experts
  • La mostra es podrà vore en les drassanes del Grau de València fins al 31 de gener de 2025
  • Este projecte, sorgit d’un acord entre el CMCV i la Universitat Politècnica de València, complix deu anys de vida

 

La Conselleria d’Educació, Cultura, Universitats i Ocupació, a través del Consorci de Museus de la Comunitat Valenciana (CMCV), en col·laboració amb la Universitat Politècnica de València, l’Ajuntament de València i la Fundació Hortensia Herrero, recupera amb la mostra ‘’PAM! PAM! 24, el projecte de suport a artistes diplomats de la Facultat de Belles Arts de València.

Des de hui dimecres 27 de novembre i fins al 31 de gener de 2025, les drassanes del Grau de València acullen esta mostra, comissariada per Laura Silvestre i José Luis Clemente en la qual es presenta la producció artística de deu alumnes seleccionats del programa PAM (projectes artístics i multimèdia) de 2023 de la Facultat de Belles Arts de la UPV.

Els artistes seleccionats que participen en ‘PAM! PAM! 24’ són: Karolina Adamczak, BOCACO, Marta Escrig, Daniela Mariscal, Mina Nogueira, Ane Oma, Antonio Ovejero, Manel Bafaluy, Marcos Pizarro i Porkapeluda.

Per a participar en este projecte els artistes han comptat amb ajudes per a la producció de l’obra. Així mateix, les obres estan arreplegades en un catàleg editat amb motiu de l’exposició.

Entre els membres del jurat d’experts que han seleccionat als participants es troben directors de galeries d’art contemporani valencianes, crítics d’art, col·leccionistes, comissaris artístics o directors d’institucions culturals com Pablo González (director del Museu de Belles Arts de València) o Sonia Martínez (directora adjunta de l’IVAM).

Amb esta edició, ‘PAM! PAM!’ complix una dècada, des dels seus inicis afavorida pel Consorci de Museus i la UPV en 2013. En 2016 es va celebrar l’última edició en la qual va participar el CMCV, en el Centre del Carme de Cultura Contemporània. Deu anys després, el CMCV recupera un projecte que suposa una plataforma de llançament d’artistes novells valencians.

En paraules del director-gerent del CMCV, Nicolás Bugeda, en esta edició, el Consorci “reprén, després de set anys, un projecte que es va iniciar en 2013 de la mà del director del Consorci, Felipe Garín. Servisca la recuperació de PAM!PAM! com a homenatge a un gran amic i professional. Un projecte que proporciona als artistes acabats de llicenciar un aparador de llançament del seu treball en el començament de la seua carrera professional”.

En este temps, un gran nombre d’artistes valencians que van participar en el seu moment en ‘PAM! PAM!’ hui són noms propis de l’art contemporani com: Juan Sánchez, Claudia Pastomás, Vicent Machí o M Reme Silvestre.

Predomini de la pintura

El conjunt dels projectes exposats presenta una àmplia diversitat de llenguatges, una cosa comuna en les manifestacions artístiques recents. D’esta manera, trobem pintura, escultura, instal·lacions, vídeos i fotografia.

No obstant això, segons ha assegurat el comissari de la mostra José Luis Clemente, “en esta edició, hi ha un predomini de la pintura, la qual cosa suggerix que és una tendència entre els jóvens artistes que volen allunyar-se de fotografies i vídeos tan presents en els últims anys”.

Per la seua part, la comissària Laura Silvestre ha destacat que, més enllà de la varietat de plantejaments temàtics, “subjauen una sèrie de línies argumentals entorn de les quals giren estes propostes”.

“És el cas de l’interés per la vida i la mort, la transformació de la matèria, les emocions i sensacions de la vida quotidiana, els estímuls del nostre entorn, l’imaginari visual popular, la representació de les escenes de la nostra memòria col·lectiva, la utilització dels espais públics, el qüestionament de l’organització temporal i espacial de les coses, els processos d’integració de comunitats migrants o la manera d’entremesclar-se la causalitat i la informació”, ha assenyalat.

Galeria d'imatges