Detalle nota de prensa - Comunica GVA
Labora restablix l’atenció presencial en totes les comarques afectades per la riuada amb l’obertura de locals a Chiva i Aldaia
- Les persones usuàries i empreses de l’Espai Labora de Chiva poden acudir al Centre de Formació de Persones Adultes i les d’Alaquàs al Labora Formació d’Aldaia
- L’Oficina Mòbil de Catarroja estarà per temps indefinit fins que es puga reobrir l’Espai Labora de la localitat
Labora, el Servici Valencià d’Ocupació i Formació, ha restablit l’atenció presencial en tots els Espais Labora afectats per la riuada amb l’obertura de locals a Chiva i Aldaia.
Des del dijous 28 de novembre, les persones usuàries i les empreses a les quals els correspon l’Espai Labora de Chiva poden acudir presencialment al Centre Públic de Formació de Persones Adultes, situat en el carrer Corachán número 31 de la localitat.
Per la seua part, les persones a les quals els correspon l’Espai Labora d’Alaquàs podran acudir presencialment a partir del pròxim dilluns 2 de desembre al Labora Formació d’Aldaia, en el carrer Ricardo Fuster, a on s’ha habilitat un espai en el qual se situaran temporalment les dependències i el personal treballador de l’oficina d’Alaquàs.
Finalment, l’Oficina Mòbil de Labora que s’ha instal·lat en el carrer Joan Giner de Catarroja estarà operativa per temps indefinit, de manera que la població usuària i les empreses d’eixe Espai Labora podran acudir a este espai provisional a resoldre qualsevol necessitat que puguen tindre.
Les oficines mòbils que estan operatives a Algemesí, Paiporta i Xirivella finalitzaran en els pròxims dies el seu servici, una vegada que es van restablint les línies presencials d’atenció a les persones usuàries del Servici Valencià d’Ocupació i Formació.
A més, els dos autobusos Labora DANA continuaran el seu recorregut per les localitats afectades, prestant servicis d’ajuda i assessorament. Este dijous els autocars visiten Quart de Poblet i Albalat de la Ribera, mentres que el divendres es trobaran a Rafal i, de nou, a Quart de Poblet.
No obstant això, Labora té plenament operatius els seus canals d’atenció tant telefònica, a través del telèfon 012 o 963866000, com telemàtica a través de la web https://labora.gva.es/va/ciutadania, l’app @GVAPuntLabora, de manera que totes les persones que ho requerisquen poden contactar a través de qualsevol d’estes vies.
Per a facilitar les gestions, durant tot el mes de desembre continuarà activa la renovació automàtica de la demanda d’ocupació per a tots els usuaris que residisquen a la província de València. I qualsevol persona que residisca en un municipi afectat per la riuada pot ser atés en qualsevol Espai Labora de la Comunitat Valenciana sense necessitat de cita prèvia.
Centres Labora Formació
De la mateixa manera, els centres Labora Formació es troben tornant a la normalitat, de manera que la pràctica totalitat de les accions formatives que s’hi impartix ja s’han recuperat.
El Labora Formació de Paterna ja funciona amb total normalitat, mentres que el d’Aldaia reprén a partir del dilluns totes les seues accions formatives. Per la seua part, l’alumnat del centre de Catarroja està sent reubicat a Paterna i, a partir d’este dilluns, també a Aldaia.
Finalment, els servicis de neteja ja han iniciat les tasques de desinfecció del centre Labora Formació de Picanya, de manera que en els pròxims dies el seu alumnat podrà tornar a reiniciar les accions formatives.
La Generalitat ha habilitat el correu electrònic dana_ocupacio@gva.es en el qual consultar qualsevol dubte sobre ocupació que s’haja generat a conseqüència del temporal, així com el portal web Som Solidaritat, des del qual se centralitza tota la informació necessària sobre ajudes i servicis relacionats amb la situació d’emergència arran del temporal.