Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat trau a informació pública el decret d’entitats col·laboradores de certificació i ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa
- La futura disposició introduirà estes dos noves figures destinades a simplificar els tràmits, reduir els temps d’espera i oferir més garanties
- El director general de Simplificació Administrativa destaca el compromís de la Generalitat “per acostar l’Administració a les persones, i millorar la seua atenció i l’eficiència”
La Direcció General de Simplificació Administrativa, dependent de la Presidència de la Generalitat, ha obert un nou període d’informació pública i audiència ciutadana per al projecte de decret que regula les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa.
Este segon període de participació ciutadana permet a la ciutadania i a les empreses realitzar aportacions sobre un text concret del projecte de decret. Este esborrany ha sigut elaborat per la Direcció General de Simplificació Administrativa, integrant els suggeriments rebuts durant la consulta pública prèvia, que es va fer el mes d’octubre passat.
El futur decret introduirà dos noves figures destinades a simplificar els tràmits administratius, reduir els temps d’espera i oferir més garanties a les persones que interactuen amb l’Administració pública.
Es tracta de les entitats col·laboradores de certificació (ECC), la funció de les quals és verificar la idoneïtat de la documentació abans de presentar-la davant dels òrgans administratius, agilitzant així els procediments i minimitzant el risc d’errors i esmenes.
D’altra banda, també s’establixen els ens habilitats per a facilitar la representació de persones físiques i entitats en transaccions electròniques amb l’Administració, i crear un sistema més senzill, eficient i accessible.
Innovació i col·laboració
D’esta manera, la Generalitat reafirma el seu compromís amb la innovació i la col·laboració social en la gestió administrativa, amb l’objectiu d’oferir solucions modernes i eficaces als principals desafiaments que afronten la ciutadania i les empreses.
En este sentit, el director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, ha insistit que la creació d’estes noves figures “reflectix l’aposta de la Generalitat per acostar l’Administració a les persones, i millorar l’atenció i l’eficiència en el servici públic que prestem”.
Consulta oberta i participativa
Este nou període d’informació pública estarà obert des d’este divendres i durant 15 dies naturals després que es publique en el Diari Oficial de la Generalitat Valenciana (DOGV).
D’esta manera, tant la ciutadania com les empreses poden participar activament i contribuir al desenrotllament d’una normativa que servirà per a simplificar els tràmits administratius i facilitar la interacció amb l’Administració pública, ha conclòs el director general.