Detalle nota de prensa - Comunica GVA
El Consell aprova tramitar d’urgència el Decret d’entitats col·laboradores de certificació i ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa
- La implantació ràpida d’estos mecanismes reduirà significativament els temps de tramitació de llicències i autoritzacions
- La seua posada en marxa està prevista en el Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa de la Generalitat
El Ple del Consell ha aprovat la declaració d’urgència per a tramitar el decret que regula les entitats col·laboradores de certificació i els ens habilitats en l’àmbit de la simplificació administrativa.
En l’actualitat hi ha procediments que requerixen la utilització urgent d’estes figures per a donar un servici públic adequat. Esta demanda s’ha manifestat tant pels responsables dels procediments com pels diferents agents econòmics i socials, que requerixen que s’accelere la tramitació dels seus procediments per a l’exercici dels seus drets.
La posada en marxa d’estos mecanismes permetrà simplificar els procediments de la Generalitat, així com facilitar que ciutadania i empreses puguen complir els requisits documentals d’una manera més àgil. En eixe sentit, la seua implantació ràpida contribuirà a reduir significativament els temps de tramitació de llicències i autoritzacions, eliminarà traves burocràtiques i millorarà la capacitat de resposta de l’Administració.
La regulació d’estos mecanismes de certificació té el fonament en el Decret llei 7/2024, de 9 de juliol, del Consell, de simplificació administrativa de la Generalitat.
Avanços en simplificació administrativa
D’una banda, la introducció de les entitats col·laboradores de certificació en els procediments d’autorització i llicència determinats per la Llei 6/2014, de 25 de juliol, de la Generalitat, de prevenció, qualitat i control ambiental d’activitats a la Comunitat Valenciana, agilitza la tramitació administrativa i possibilita que les persones interessades puguen obtindre una certificació que acredite la idoneïtat i la correcció de la documentació que presenten davant de l’Administració.
Per part seua, la regulació i la posada en marxa dels ens habilitats responen a la necessitat de facilitar el compliment de les obligacions de la ciutadania. La funció d’estos ens és fer transaccions electròniques determinades en nom de les persones interessades, la qual cosa contribuïx a reduir la complexitat en les interaccions amb l’Administració i a una agilitat i una eficàcia més grans en la tramitació administrativa.