Hisenda i Economia

El Consell declara d’emergència la contractació de la ferramenta Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana de Telefónica per a persones afectades per la DANA

04/12/2024
  • Esta ferramenta permet establir videotelefonades i facilita la comunicació directa amb les persones afectades

El Consell ha pres nota de la declaració d’emergència de l’expedient de contractació de la ferramenta Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) de Telefónica-Councilbox a conseqüència de la DANA, per un import de 159.170,31 euros.

La ferramenta OVAC permet establir videotelefonades i facilita la comunicació directa amb les persones afectades sense necessitat de desplaçament. Això és especialment crucial en un context en el qual les infraestructures de transport estan compromeses i moltes persones no poden desplaçar-se per a rebre ajuda o informació.

L’objectiu d’esta contractació és proporcionar a la Generalitat una solució tecnològica que permeta atendre la ciutadania afectada de manera ràpida i sense restriccions de mobilitat, proporcionar un suport personalitzat en temps real que facilite la gestió i la resolució de consultes relacionades amb les ajudes i els danys patits, així com garantir un accés eficient i continu a l’Administració per a les persones en situació de vulnerabilitat.

Concretament, consistix en el subministrament de 25 llicències de la plataforma de videoconferència i el subministrament de 10 paquets de 5.000 firmes que permeten la firma electrònica amb plena validesa jurídica als ciutadans i ciutadanes que no tenen certificat electrònic propi.