Detalle nota de prensa - Comunica GVA
La Generalitat posa en marxa la nova Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC) per a gestionar les ajudes per les inundacions
- Es tracta d’una plataforma per a facilitar a la ciutadania l’accés, de manera no presencial, a les ajudes destinades a pal·liar els efectes de la riuada
- Des d’este dimecres es pot sol·licitar cita prèvia i per a iniciar el procés només cal disposar del DNI
La Generalitat posa en marxa l’Oficina Virtual d’Atenció Ciutadana (OVAC-DANA), una plataforma dissenyada per a facilitar a la ciutadania l’accés, de manera no presencial, a les ajudes destinades a pal·liar els efectes de la DANA de 2024.
Per a accedir a este servici, la ciutadania pot visitar la pàgina web somsolidaritat.gva.es, des d’on es podrà gestionar tot el procés de sol·licitud de les ajudes de manera senzilla i segura.
Com ha explicat el director general de Simplificació Administrativa, Francisco Ortega, “este innovador servici respon al compromís de la Generalitat amb la transformació digital, oferint un model d’atenció accessible, flexible i segur”.
L’OVAC-DANA permet a les persones usuàries realitzar tot el procés de sol·licitud d’ajudes de manera senzilla i completament digital, i des d’este dimecres ja es pot sol·licitar cita prèvia.
Entre les funcionalitats destaquen la gestió de cites, l’acompanyament personalitzat, l’aportació i custòdia segura de documentació, la identificació remota fefaent dels sol·licitants, la introducció de dades en les sol·licituds facilitada per personal funcionari habilitat, l’acceptació de consentiments per a delegar l’ompliment de les sol·licituds i la firma electrònica avançada de la documentació aportada.
Tot això es fa a través d’un canal privat i certificat de missatgeria i/o videotelefonada segura, i garantix una atenció personalitzada, pròxima i professional.
Un aspecte clau d’este servici és que no requerix cap mena de certificat digital ni sistemes d’autenticació complexos. Per a iniciar el procés només cal disposar del DNI, que s’haurà de mostrar en començar la gestió. “Esta simplificació busca facilitar l’accés a totes les persones, eliminant barreres tecnològiques i burocràtiques”, ha apuntat Ortega.
També ha explicat que l’ús de la plataforma no requerix equipament específic més enllà d’un navegador web, una càmera, micròfon i altaveus o auriculars. És compatible amb ordinadors i dispositius mòbils, i s’assegura la màxima accessibilitat.
A més, el sistema compta amb traçabilitat completa extrem a extrem, auditories integrades que garantixen la transparència, protecció contra manipulacions, suplantacions o intrusions, i totals garanties legals de no impugnació.
Pla Simplifica
Així mateix, el director general ha recordat que la posada en marxa de l’OVAC-DANA s’emmarca en el Pla Simplifica, una estratègia impulsada per la Generalitat per a agilitzar i modernitzar els processos administratius, eliminant barreres i burocràcia innecessària. Este pla busca oferir ferramentes més accessibles, ràpides i adaptades a les necessitats reals de la ciutadania i promoure la transformació digital i l’eficiència en la gestió pública.
El desenrotllament d’esta plataforma ha sigut possible gràcies a la col·laboració entre diverses àrees de la Generalitat. Així, destaca la labor conjunta de la Direcció General de Simplificació Administrativa, la Secretaria Autonòmica d’Administració Pública, la Direcció General de Tecnologies de la Informació i les Comunicacions (DGTIC), la Subdirecció General d’Atenció a la Ciutadania i el personal funcionari habilitat, que ha rebut formació específica per a oferir este nou servici.
Finalment, Francisco Ortega ha destacat que “la Generalitat continua avançant en la transformació digital per a facilitar els tràmits administratius a la ciutadania, reduint barreres i acostant l’Administració pública a les persones. L’OVAC-DANA és un exemple clar d’esta aposta per una atenció eficient, segura i adaptada a les necessitats de la ciutadania, en línia amb els objectius del Pla Simplifica”.