Detalle nota de prensa - Comunica GVA
FGV destina 5,5 milions d’euros a la reparació, el subministrament de recanvis i la posada a punt de les unitats de metro danyades en les inundacions

- Un total de 19 trens es van vore afectats per la crescuda de l’aigua i necessiten diverses intervencions en equips elèctrics, mecànics i pneumàtics
- El taller de Machado de Metrovalencia assumix tota la càrrega de treball davant la impossibilitat de realitzar-lo en el de València Sud, encara inoperatiu
Ferrocarrils de la Generalitat Valenciana (FGV) destina més de 5,5 milions d’euros, IVA inclòs, a la reparació, el subministrament de recanvis i la posada a punt de les unitats de metro danyades en les inundacions del 29 d’octubre passat.
En concret, van ser 19 trens de la sèrie 4300 els que van quedar inutilitzats en les instal·lacions de València Sud amb diverses afeccions en els equips elèctrics, mecànics i pneumàtics, per la qual cosa és imprescindible un profund servici de reparació i la posada a punt d’estos abans que s’incorporen, de nou, a la circulació.
Per a fer-ho, l’empresa pública ha adjudicat per via d’emergència un contracte per a la reparació i posada a punt de les 19 unitats danyades per valor de 3.939.257,12 euros, IVA inclòs, i un altre per al subministrament de recanvis i equips de distinta índole, per valor d’1.595.301,70 euros, també IVA inclòs.
FGV disposa d’un total de 62 unitats d’esta sèrie en el seu parc mòbil de València, 19 de les quals estan en procés de revisió i reparació de danys ocasionats per la riuada i 8 més estan situades en el tram sud de la xarxa de Metrovalencia, per la qual cosa hi ha 35 unitats disponibles diàriament per a poder prestar servici.
Totes les labors de reparació i manteniment, a realitzar en el mínim temps possible, les assumirà el taller de Machado, atesa la impossibilitat, de moment, que el taller de València Sud puga dur-les a terme.
Treballs a realitzar
El primer contracte permet reposar els servicis dels convertidors estàtics i el carregador de bateries; els convertidors de tracció; la reparació, revisió i posada a punt dels bogis, i la reparació, revisió i posada a punt dels sistemes d’aires condicionats de cabina i sala de viatgers.
En el segon, els elements a incorporar són els subministraments i equips del sistema pneumàtic, les mànegues d’interconnexió de sistemes de seguretat, el conjunt de bobina de reactància d’entrada i el subministrament de bateries.
La disponibilitat dels equips elèctrics, mecànics i pneumàtics és fonamental per a la prestació del servici bàsic i essencial de transport de viatgers. I els subministraments necessaris són imprescindibles per als treballs de posada en funcionament, de nou, de les unitats de la sèrie 4300 danyades, amb l’objectiu de restablir el servici de la xarxa de metro en el mínim temps possible.