Innovació, Indústria, Comerç i Turisme
Promoció internacional

Turisme presenta l’estratègia de sostenibilitat turística de la Comunitat Valenciana al Regne Unit

05/12/2024
Turisme presenta l’estratègia de sostenibilitat turística de la Comunitat Valenciana al Regne Unit
  • El secretari autonòmic de Turisme ha promocionat la Comunitat Valenciana en l’esdeveniment anual de Jet2, aerolínia que transporta anualment més d’un milió de passatgers a la nostra destinació
  • El mercat britànic acumula en 2024 un creixement a la Comunitat Valenciana de l’11,8 % en arribades i del 24 % del seu gasto turístic

La Generalitat, a través de Turisme Comunitat Valenciana, ha presentat la seua estratègia de sostenibilitat turística com a model pioner i referent nacional, en l’esdeveniment anual de Jet2 que se celebra a la ciutat britànica de Leeds.

Este esdeveniment ha reunit assessors de vendes, membres del servici al client i agents de turoperació de la companyia Jet2, a més de representants de Turisme Comunitat Valenciana, Alacant City, Visit Benidorm, Costa Blanca, l’Associació Empresarial Hotelera i Turística de la Comunitat Valenciana (Hosbec) i l’Associació Provincial d’Hotels i Allotjaments Turístics d’Alacant (Apha).

El secretari autonòmic de Turisme, José Manuel Camarero, ha participat en l’acte de presentació de destinació de la Comunitat Valenciana, a on ha destacat “el ferm compromís de la Generalitat amb la sostenibilitat turística”, a més de remarcar que “recentment hem sigut la primera comunitat autònoma certificada per AENOR per la nostra estratègia de sostenibilitat”.

Durant la presentació, Camarero ha insistit que l’estratègia de sostenibilitat de la Comunitat Valenciana s’enfoca en “tres pilars clau que versen sobre la sostenibilitat econòmica, social i ambiental”.

Així mateix, ha exposat com a exemples de sostenibilitat turística destinacions compromeses com València, designada Capital Verda Europea en 2024, i Benidorm, una de les principals destinacions turístiques del Mediterrani, amb més de tres milions de turistes cada any, i que va ser la primera ciutat del món a ser certificada com a destinació turística intel·ligent.

Finalment, Camarero ha recordat que “el Regne Unit és el nostre principal mercat internacional i estem orgullosos de donar la benvinguda a quasi tres milions de britànics cada any”. A més, ha subratllat que “Jet2 i el seu turoperador Jet2 Holidays són els operadors més importants, amb una aposta creixent de més de quinze anys en destinacions com Benidorm, la Costa Blanca o Alacant”, per això, ha agraït el treball realitzat per Jet2 i ha animat tots els assistents “a continuar treballant a la Comunitat Valenciana”.

Sobre Jet2

Jet2 és una aerolínia de baix cost i operador turístic, enfocada a oferir vols i paquets vacacionals a preus competitius, fundada en 2002 a Leeds (Anglaterra). Té una flota de més de 100 avions i opera més de 200 rutes des de deu bases al Regne Unit cap a destinacions turístiques a Europa, que inclouen Espanya, Portugal, Grècia i Turquia.

Al nostre país, opera en els principals aeroports turístics, inclòs el d’Alacant, que oferix actualment 11 connexions aèries al Regne Unit, amb 55 vols i 8.250 seients, aproximadament. Es tracta d’una de les aerolínies amb més nombre de passatgers en l’aeroport d’Alacant-Elx, amb més d’un milió de passatgers en 2023.

Turisme britànic a la Comunitat Valenciana

Segons les últimes dades publicades per l’INE, el Regne Unit continua sent la nacionalitat més important per a la Comunitat Valenciana, amb l’arribada de 2.592.049 britànics fins a octubre, un 11,8 % més que en 2023.

A més, és el mercat que més ha contribuït a l’increment del gasto estranger acumulat a la Comunitat Valenciana, que ha desemborsat 2.969,8 milions d’euros durant els primers deu mesos de l’any, un 24,1 % més que en el mateix període de l’any anterior.

Galeria d'imatges