President
Mobilitat

Carlos Mazón: “Amb la reobertura de la CV-36 recuperem la circulació en totes les carreteres autonòmiques afectades per les riuades”

07/12/2024
Carlos Mazón: “Amb la reobertura de la CV-36 recuperem la circulació en totes les carreteres autonòmiques afectades per les riuades”
  • Ressalta “el restabliment de la mobilitat en temps rècord en les 18 de les 18 vies danyades” i destaca que “s’ha treballat sense descans”, la qual cosa posa de manifest el compromís del Consell per a accelerar la reconstrucció econòmica i social
  • Subratlla que la Generalitat està invertint més de 100 milions d’euros per a la recuperació d’infraestructures viàries de titularitat autonòmica, a més de la xarxa local a on s’actua en 49 infraestructures locals de 25 municipis
  • Exigix la posada en marxa “amb celeritat” del mecanisme RED “per a tota la indústria auxiliar de l’automòbil”, a més de per a Ford
  • Assenyala que la Generalitat ha enviat en la jornada de hui 60.000 quilos d’aliments, aigua i materials de primera necessitat a Paiporta amb els quals aconseguix més de 20 milions de quilos d’ajuda humanitària repartida entre els diferents municipis

 

Torrent.

El president de la Generalitat, Carlos Mazón, ha avançat que “dimarts que ve 10 de desembre es reobrirà la CV-36” després de finalitzar la construcció d’un vial provisional de 510 metres i dos carrils, un per sentit, que creua el barranc del Poio entre Torrent, Alaquàs i Aldaia.

Així ho ha donat a conéixer després de visitar les actuacions dutes a terme en esta carretera per la qual circulen diàriament quasi 30.000 vehicles, a on ha estat acompanyat pel conseller de Medi Ambient, Infraestructures i Territori, Vicente Martínez Mus, l’alcaldessa de Torrent, Amparo Folgado i l’alcalde d’Aldaia, Guillermo Luján.

Carlos Mazón ha posat en relleu que amb esta obra la Generalitat “recupera la circulació en les 18 de les 18 carreteres autonòmiques afectades per les riuades en temps rècord”, i ha ressaltat que “s’ha treballat sense descans amb tots els equips tècnics i humans” per a este fi, la qual cosa posa de manifest el compromís i la determinació del Consell per al restabliment de la mobilitat i accelerar la reconstrucció econòmica i social.

La CV-36 era l’únic vial de titularitat autonòmica que inclou un tram tancat de les 18 carreteres afectades per les riuades i amb la seua obertura provisional es recupera la circulació en els 47,3 quilòmetres de carreteres tallades per les inundacions.

Carlos Mazón ha assenyalat la importància de la recuperació de la mobilitat per a les persones i “també per a les empreses i els polígons industrials que són fonamentals en el manteniment de l’ocupació”. En este sentit, ha exigit al Govern d’Espanya que el mecanisme RED “arribe com més prompte millor, no solament per a Ford, sinó per a tota la indústria auxiliar de l’automòbil, especialment en les zones afectades”.

El president ha lamentat que la Generalitat no haja rebut encara una resposta per part de l’executiu central en referència a este mecanisme de “flexibilitat laboral”, el qual ha considerat “fonamental per a assegurar l’ocupació i l’activitat industrial” del nostre territori.

Actuacions en la CV-36

El temporal del passat mes d’octubre va ocasionar l’enderrocament d’un pont, va danyar greument un altre i va col·lapsar una part de la CV-36, per la qual cosa van quedar impracticables diversos quilòmetres del vial.

A més de la construcció del vial provisional que creua el barranc del Poio, la Generalitat està actuant de manera paral·lela en la reconstrucció del pont danyat de la CV-36, així com en la construcció d’un nou pont que substituirà el derruït en el marge esquerre del vial per a recuperar el trànsit habitual de vehicles i garantir la connexió de la CV-36 amb el bypass. Les dos actuacions estaran operatives, previsiblement, a finals de gener i abril de 2025, respectivament.

Estes actuacions se sumen a les altres finalitzades a mitjan mes de novembre que van possibilitar l’obertura de l’enllaç de la CV-36 amb el bypass per a connectar l’àrea industrial de Torrent i de l’altre tram del vial que va patir greus danys pel desbordament del barranc del Poio.

Més de 100 milions d’euros per a la recuperació de vials

Carlos Mazón ha subratllat la inversió de més de 100 milions d’euros en la recuperació de les 18 infraestructures viàries de titularitat autonòmica i de la xarxa local afectades per les riuades.

Cal assenyalar que la Generalitat ha assumit la rehabilitació de 49 infraestructures com ara vies, passarel·les i ponts en 25 municipis valencians afectats per les inundacions com Albal, Alcàsser, Aldaia, Bugarra, Calles, Cheste, Chera, Chiva, Gestalgar, Godelleta, Loriguilla, Macastre, Massanassa, Montserrat, Pedralba, Picassent, Requena, Siete Aguas, Sinarcas, Sot de Chera i Torrent. En les localitats d’Algemesí, Beniparrell, Buñol i Catarroja la responsabilitat de les obres s’ha dividit entre l’Administració autonòmica i l’estatal.

En este sentit, ha destacat “la implicació i la celeritat” de tot l’equip de la Conselleria que ha treballat de manera coordinada amb les administracions locals en la recuperació de les connexions per carretera i continua abordant en la construcció de solucions definitives per a les carreteres reobertes de manera provisional.

60.000 quilos d’ajuda humanitària per a Paiporta

En declaracions als mitjans de comunicació, Carlos Mazón també ha informat que en la jornada de hui la Generalitat ha enviat 60.000 quilos d’aliments, aigua i productes de primera necessitat a Paiporta.

En este sentit, ha agraït les aportacions i la solidaritat mostrada per la societat i el teixit empresarial, al mateix temps que ha subratllat la labor logística realitzada amb la qual ja s’han repartit en total 20 milions de quilos d’ajuda humanitària a través de la Generalitat a les zones afectades per les inundacions.

 

Galeria d'imatges

Vídeos relacionats

Talls de veu relacionats

El president de la Generalitat, Carlos Mazón